Nauczyciel prowadzący. Natalia Maciejewska, Violetta Juskowiak

KWIECIEŃ

 JAJKO – PROJEKT EDUKACYJNY

•    Etap I – Rozpoczęcie projektu
Stworzenie siatki pojęć, tego, co dzieci wiedzą na temat jajka.
Zapisanie tego, czego dzieci chcą się dowiedzieć
Propozycje, jakie działania chciałyby podjąć w tym temacie
Przekazanie rodzicom informacji o propozycji rozpoczęcia projektu
•    Etap II – Realizacja projektu
Poszukiwanie ekspertów
Zorganizowanie kącika książki o tematyce związanej z projektem
Słuchanie ciekawostek związanych z jajkiem.
Słuchanie opowiadań, wierszy i piosenek związanych z jajkiem,
Wycieczka do Ogrodu Zoobotanicznego, Udział w Festiwalu Nauki i Sztuki na UMK, Wyjazd do Szkoły Leśnej na Barbarce.
•    Etap III – Podsumowanie projektu
Uporządkowanie zdobytej wiedzy. Demonstracja zdobytej wiedzy i umiejętności:
•    Zorganizowanie wystawy prac wykonanych przez dzieci w trakcie realizacji projektu
•    Pochwalenie się zdobytą wiedzą i umiejętnościami na zajęciach z rodzicami.  
•    Wystawa zdjęć dokumentujących przebieg projektu.

Realizacja tematów zaproponowanych przez dzieci, rodziców i nauczycielki.

  1. „Dzień wielkiego eksperymentowania”- zabawy badawcze, zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem woreczków.
  2.  „Na targowisku czy w sklepie- gdzie kupujemy jajka? -  wycieczka na targ -  zajęcia terenowe.
  3.  Spotkanie ze Strażą Miejską – przedszkolak bezpieczny w różnych sytuacjach.
  4. „Co było najpierw – jajko czy kura?” -    dziecięce filozofowanie, nauka piosenki „Kurczątka”.
  5.  „Naturą malowane” – malowanie kamykiem na płótnie.
  6. „Ptaki wiosną” wyjazd na zajęcia do Szkoły Leśnej na Barbarce.
  7. „Jajka w naszym jadłospisie”-    wizyta w przedszkolnej kuchni, zestaw ćwiczeń gimnastycznych na terenie przedszkola z wykorzystaniem sprzętów terenowych.
  8. „Jajko”-     teatrzyk sylwet wiersza J. Brzechwy, zestaw ćwiczeń gimnastycznych W. Sherborn.
  9.  „Jajko w przekroju”-    wydzieranka z kolorowego papieru,  nauki tańca „Kujawiak”
  10. „Kto znosi jajka”-    wycieczka do Ogrodu Zoobotanicznego.
  11.  Opracowanie piosenki „Jabłonka” metodą dobrego startu .
  12.  Spotkanie z muzyka etniczną, zestaw ćwiczeń gimnastycznych A. M. Kniessów z użyciem kręgli.
  13.  „Co przyniósł zajączek ?”-    historyjka obrazkowa, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metoda R. Labana.
  14. „Przedszkolak bezpieczny na drodze”- spotkanie z policjantką ruchu drogowego p. A. Bubień.
  15.  „Piękna Nasza Polska Cała” –  comiesięczne spotkania przyrodnicze z różnych regionów Polski, w kwietniu poznajemy 
  16. Mazowsze, zabawy z tablicą interaktywną, słuchanie  muzyki zespołu „Pieśni i Tańca Mazowsze”.
  17. „Wielkanocne jajko”-   wydzieranka, colage, wycinanie, malowanie pastelami (wybór techniki zależy od dziecka), zestaw ćwiczeń gimnastycznych R. Labana.
  18. „Kurczątka” opracowanie piosenki metodą dobrego startu 
  19. „Dzisiaj ziemia swoje święto ma, bo każdy przedszkolak o nią pięknie dba -       przedszkolne obchody „Dnia Ziemi”
  20.  „Muzyczne kontrasty”-     Koncert muzyków TOS, „W środku i na zewnątrz- budowanie niskich wysokich płotów” Klucz do uczenia się Konstrukcje sesja 12
  21.  „Ptasie rozmówki”-      udział dzieci w Festiwalu Nauki i Sztuki na UMK

Kodowanie na dywanie

  • „Dzień Ziemi z Ozobotem”-     zabawy z elementami kodowania i robotyki
  • „Kolorowe tulipany”  -  kodowanie informacji, programowanie robota
  •  Zabawa „Ustaw wieżę zgodnie z kolorowym kodem” – tworzenie odpowiednika przestrzennego z kolorowych kubków.
     
    Laboratorium przedszkolaka
  • „Zamrożone jajko” - doświadczenie z wykorzystaniem jajek  
  • „Jak sprawdzić, które jajko jest ugotowane, a które nie? – dzieci będą obracały jajko na tacy i patrzyły, które obraca się szybciej. Odkryją, że jajko gotowane obraca się szybciej.
  • Wielkanocne pisanki – zabawy kreatywne (malowanie, oklejanie, wydzieranie, lepienie itp.)
  1. Zabawa ruchowa z elementem równowagi „ Przejdź przez mostek” 
  2. „Karuzela” – zabawa ruchowa – bieżna z elementem orientacji 
  3. Zabawa ruchowa z elementem skłonu „ Malowanie podłogi”
  4. Zestaw ćw. porannych: dzieci powinny doskonalić czworakowanie, pobudzać układ oddechowy i krążenia, rozwijać mięśnie brzucha
  5. Zestaw ćw. gimnastycznych: (metoda R. Labana), dzieci powinny rozwijać inwencję twórczą, wyrabiać motorykę w zakresie siły, zwinności, reagować na umowne sygnały. Ilustrować ruchem słyszaną muzykę
  6. ,,Przejście po kamieniach” (zabawa z elementem równowagi) -dzieci powinny przejść na palcach po ,,kamieniach”- krążkach i skoczyć   z ostatniego             kamienia na brzeg.
  7. ,,Lustrzane odbicie” (zabawa według R. Labana)- dzieci powinny naśladować ruchy kolegi.
  8. ,Tunel” (zabawa z elementem czworakowania) – dzieci powinny utrzymywać prawidłową postawę ciała podczas przechodzenia przez tunel.
  9. Zestaw ćwiczeń porannych
  10. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – metoda gimnastyki twórczej R.Labana

Zabawy logopedyczne:

  1. Ćwiczenia słuchowe „ Czyj to głos?” – dzieci powinny rozpoznawać głosy kolegów, wykazać się cierpliwością w czasie oczekiwania na swoją kolej.
  2. Zabawa ortofoniczna „ Malarz”  - dzieci powinny: przećwiczyć mięśnie narządów mowy na zgłoskach” pac”, „ chlap”, „ mach”, „ chlup”, ćwiczyć mięśnie warg, uważnie słuchać objaśnień nauczyciela
  3. Ćwiczenia oddechowe pt. „ Wiatraczki” – dzieci powinny: umiarkowanie dmuchać na paski papieru przyklejone do dolnej wargi, regulować siłę oddechu, uważnie oglądać pokaz nauczyciela


POZNAJEMY PRACĘ STRAŻAKA

  1. „W Remizie Strażackiej’ - wycieczka
  2. „Nie igraj z ogniem” - projektowanie i wykonywanie plakatu, zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem obręczy na terenie przedszkolnym
  3. „Strażak musi być sprawny i zdrowy” - nauka wiersza  „ Źródła zdrowia”, zabawa dydaktyczna „ Żywioły”
  4. „Dróżka do domku królika- budowanie dróżek o różnych długościach zgodnie ze    schematem”- Klucz do uczenia się, Konstrukcje sesja 9, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metoda  stacyjna
  5. „Dwie myszki” - Klucz do uczenia się Matematyka I, sesja 21,  
  6. „Kierowcy i taksówki. Ciężarkowa siatka zgodności i okrągła siatka zgodności” Klucz do uczenia się, Matematyka I,  sesja 22
  7. „Czy jest wystarczająco szeroka? – budowanie dróżek o różnych szerokościach” -      Klucz do uczenia się, Konstrukcje sesja 10, zajęcia gospodarcze „pasta z gotowanych jajek”
  8. „Projekt budowy zespołowej- budowanie dróżek o różnych szerokościach” -  Klucz do uczenia się , Konstrukcje sesja 11,
  9. zestaw ćwiczeń gimnastycznych na terenie przedszkolnym
  10. „ Kierowcy i taksówki. Ciężarkowa siatka zgodności i okrągła siatka zgodności - 
  11. Klucz do uczenia M1, sesja 22, zestaw ćwiczeń gimnastycznych m. zadaniowa
  12. „ Ozdobne płoty - budowanie płotów o zmiennych wzorach”-  Klucz do uczenia, Konstrukcje sesja 13, zestaw ćwiczeń metoda A., M. Kniessów
  • Zabawa ruchowa „ Praca ogrodnika”– ćwiczenia gimnastyczno -kształtujące, ćwiczenia tułowia, skłony w przód, w tył, w bok, skręty w pozycji niskiej i wysokiej.
  • Zabawy ruchowe w formie aerobiku przy muzyce – naśladowanie ruchu lidera.
  • Zabawy ruchowe proponowane przez dzieci – wyzwalanie twórczej aktywności ruchowej.
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych m. stacyjna – dzieci powinny: wykonywać przeskoki przez ławeczkę, wyskoki dosiężne w górę z miejsca i z rozbiegu do przyborów zawieszonych na wysokości do 1,5 m., przechodzić przez tunel, toczyć piłkę.
  • Ćwiczenia poranne: ćwiczenia wyprostne utrwalające umiejętność utrzymywania prawidłowej postawy ciała w pozycjach niskich i wysokich. Doskonalenie wykonywania skoków „ żabich”

Wizualizacja działań wg koncepcji planu daltońskiego:

  • Wizualizacja tablicy pracujemy w parach-rozwijanie umiejętności komunikacji, pomagania sobie nawzajem bez  bezpośredniego przewodnictwa nauczyciela. Za każdym razem dziecko tworzy parę z innym kolegą, koleżanką, bo wie, że można bawić się ze swoim przyjacielem, ale trzeba też nauczyć się współpracować z innymi, bez wykluczania kogokolwiek.
  • Wprowadzenie sygnalizatora, który służy nauczycielowi w niewerbalnej komunikacji z dziećmi. Pozwala w widoczny sposób (za pomocą klamerki) zaznaczyć formę aktywności dzieci podczas zajęć. Poszczególny kolor stanowi pewnego rodzaju kod: czerwony - dziecko pracuje samodzielnie w ciszy, żółty - dzieci pracują w parach lub w grupach, a jeżeli wcześniej miało jakieś pytanie lub zadanie, którego nie było w stanie rozwiązać mogło w tym czasie zapytać kolegów (dozwolone konsultacje z osoba z pary, pomocnikiem, pozostałymi dziećmi), zielony -  to czas pracy z nauczycielem, czas na konsultacje z nauczycielem.
  • Już potrafię – Wizualizacja umiejętności, które powinien potrafić każdy przedszkolak to dobra motywacja dla rówieśników by dążyć do zdobywania kolejnych sprawności - zaznaczanie ich wokół kart Kodeksu Elfa .

Zadania tygodnia:

Jajko – projekt edukacyjny

  • „Motyl” Zaprojektuj i wytnij motyla propozycja zadania od rodziców
  • „Jajko” lub „Kurczak” Wytnij i ułóż wg wzoru
  • Ułóż puzzle sylabowe
  • Naucz się wiersza  „Jajo”Jajko- wykonaj  obrazek z wydzieranki gazetowej
  • Narysuj odpowiednią ilość sylab  w wyrazach
  • Ułóż domino, policz elementy
  • Za pomocą patyczków ułóż podany wzór. 
  • Sprawdź w jakiej wodzie jajko pływa, a w jakiej tonie?
  • Przenieś za pomocą słomki
  • Połącz obrazki w pary.
  • Pokoloruj wszystkie przedmioty, których nazwa rozpoczyna się na „j” jak  jajko
  • Ułóż mozaikę w podanym rytmie

Poznajemy Prace Strażaka

  • Zaprojektuj plakat o pracy strażaków.
  • Ułóż wóz strażacki z mozaiki geometrycznej, nazwij podstawowe figury geometryczne
  • Odszukaj drogę strażaka do domu. Pokoloruj obrazek.

 

Współpraca z rodzicami i środowiskiem

  • Kontakty indywidualne
  • Dostarczanie pomocy do zabaw i zajęć w przedszkolu
  • Udział rodziców w głośnym czytaniu dzieciom w przedszkolu
  • Zajęcia otwarte
  • Warsztaty „ Niespodzianki na kiermasz świąteczny” 02.04.2019 godz. 14.30- 16.30
  •  Kiermasz świąteczny
  • Wyjście do Ogrodu Zoobotaniacznego
  • Wyjście na targowisko
  • Wyjazd do Szkoły Leśnej na Barbarce 11.04.2019 godz. 9.00
  • Udział w koncercie  muzyków  TOS 25.04.2019
  • Spotkanie z muzyka etniczną 15.04.2019
  • Spotkanie z kucharzem – wizyta w przedszkolnej kuchni
  • Udział w Festiwalu Nauki i Sztuki na UMK  26.04.2019 godz.10.00

 

 

MARZEC 2019

NASZE OCZY WIDZĄ ŚWIAT

  1. „Zabawy ze światłem”-  zabawy badawcze „Jasno – ciemno”, zestaw ćwiczeń gimnastycznych W. Sherborn
  2. „Cień” - nauka wiersza L. J. Kerna,  zabawy ruchowo –muzyczne  „W tańcu najweselej”
  3. „Co to jest wzrok?”- oglądanie filmu edukacyjnego na tablicy interaktywnej, zabawy z lusterkami
  4. „Jak wyglądam”, nauka piosenki  „Uśmiechnięte buzie”, 
  5.  „Ptaszek lub inny cudaczek” -  origami,  zestaw ćwiczeń     gimnastycznych metoda Kniessów z użyciem kręgli
  6.   „Jeż”-   opracowanie piosenki metodą dobrego startu
  7. „Poznaje przedszkole”  programowanie z robotem Ozobot, zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem naturalnych przeszkód
  8.  „Wokół nas” zabawy badawcze  
  9. Zabawa ruchowa „Dzieci rosną” - dzieci powinny usprawniać duże grupy mięśniowe, ożywić organizm, reagować na sygnał słowny.
  10. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania  „ Przedszkolacy w tunelu”- dzieci powinny przechodzić w tunelu na czworakach, cierpliwie oczekiwać na swoją kolej, zamieniać się rolami.            
  11. Zabawy grafomotoryczne wg M. Bogdanowicz – dzieci powinny usprawniać rękę wiodącą podczas kalkowania, doskonalić uchwyt narzędzia pisarskiego.
  12. Zabawa ruchowa z elementem biegu „ Przeszkody”-  dzieci powinny lekko biegać z omijaniem przeszkód, dbać o bezpieczny przebieg zabawy
  13. „Rybka” – ćwiczenia mięśni narządów mowy, ćwiczenia oddechowe – dzieci powinny wydmuchiwać powietrze przez ściągnięte wargi, powolnie otwierać i zamykać usta, tworzyć kształt koła.
  14. Zestaw ćwiczeń porannych – dzieci powinny  doskonalić skłony w przód, w tył, reagować  na sygnały wzrokowe i słuchowe.
  15. Zestaw ćw. gimnastycznych „ Dzień przedszkolaka”– metoda V. Sherborne, dz. powinny  orientować się w schemacie własnego ciała i w przestrzeni, nawiązywać kontakt z partnerem i z grupą, wyczuć ciężar własnego ciała, odczuć radość ze wspólnej zabawy.


W MARCU JAK W GARNCU

  1. "Dwie Dorotki"    -    oglądanie przedstawienia Teatru Vaśka 
  2.  „Tajemnice roślin - światło i woda”-   zabawy badawcze,  zestaw ćwiczeń gimnastycznych na terenie przedszkolnym
  3. „Marcowe słoneczko”-    nauka wiersza Cz. Janczarskiego, zabawy ilustracyjne do piosenki " Wiosna tuż, tuż"
  4. „W marcu jak w garncu”- spacer w pobliżu przedszkola, zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence "Kaszka Marcowa"
  5.  „Marcowe słońce”-   colage,  zestaw ćwiczeń gimnastycznych  m. zdaniowa
  6.  „W poszukiwaniu pierwiosnka !!!”- gra - opowiadanie wg E. Gruszczyk - Kolczyńskiej, zestaw ćwiczeń gimnastycznych m. stacyjna 
  7. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania" Kotki" - dzieci powinny czworakować w różnych kierunkach, turlać się po podłodze, wykonywać koci grzbiet.
  8. "Przedstaw wnętrze kamienia" De Bono - dzieci powinny przedstawić dowolnym środkiem wyrazu jak myślą co może być w środku kamienia, szanować pomysły innych.
       

PIĘKNO   REGIONU   KUJAW

  1.  „Ja Kujawiak, ty Kujawiak” -  rozmowa w przedszkolnym Kąciku Regionalnym i przy mapie Polski, nauka tańca   „ Kujawiak” 
  2. „Powitanie wiosny ”-     uroczystość przedszkolna, koncert piosenek o Toruniu "Zaczarowany świat akademii"  koncert muzyków TOS
  3.  „Podania i legendy z Kujaw”-   teatrzyk kukiełkowy „O Popielu co go myszy zjadły”, słuchanie piosenek i przyśpiewek kujawskich z płyty „ Kujawiaki” w wykonaniu Kapeli Feliksa Dzierżaniowskiego
  4.     „Droga do przedszkola” programowanie z robotem Ozobot, zestaw ćwiczeń gimnastycznych W. Sherborne
  5.  „ W Muzeum Etnograficznym -      wycieczka do Skansenu
  6.  „Skansen”-  wyklejanie z materiałów naturalnych (słoma, patyki, worki jutowe, sznurek konopny, szary papier itd.) wiejskiej zagrody – praca zespołowa, zestaw ćwiczeń gimnastycznych m. zadaniowa na terenie przedszkolnym
  7. „Maszeruje wiosna”-   opracowanie piosenki metodą dobrego startu
  8. Zabawa ortofoniczna „ Malarz”  - dzieci powinny: przećwiczyć mięśnie narządów mowy na zgłoskach” pac”, „ chlap”, „ mach”, „ chlup”, ćwiczyć mięśnie warg, uważnie słuchać objaśnień nauczyciela
  9. Zabawa ruchowa z elementem skłonu „ Malowanie podłogi” – dzieci powinny: stojąc w lekkim rozkroku wykonać skłon i naśladować ruchem ręki malowanie podłogi.
  10. Zestaw ćwiczeń porannych-  dzieci powinny: maszerować w kole, biegać bez potrącania, wykonywać wymachy ramion w górę i bok.   
  11. Zabawa ortofoniczna wg Z. Bogdanowicz „ Uszatek w sklepie z zabawkami” – dzieci powinny przećwiczyć narządy mowy na zgłoskach „mru”, „kic”, „wrr”, „fik – mik”, przypomnieć sposoby prawidłowego zachowywania się w sklepie.

 

  • „Łóżko dla dużej i małej lalki- budowanie zgodnie z podanymi kryteriami” Klucz do uczenia się , Konstrukcje, sesja 6
  • „Karmnik dla każdego ptaszka” Klucz do uczenia się Matematyka I, sesja 18
  • „Żagle i łódki” Siatka zgodności domina”   Klucz do uczenia się , Matematyka I, sesja 19, 
  • „Meble dla trzech misiów- budowanie zgodnie z podanymi kryteriami” Konstrukcje sesja 7
  • „Kwiatek dla każdego motylka. Siatka zgodności par kwadratów” - Klucz do uczenia M1 sesja 20, 
  • „Długie i krótkie dróżki- budowanie dróżek o różnych długościach”-    Klucz do uczenia się Konstrukcje sesja 8
  • „Dróżka do domku królika- budowanie dróżek o różnych długościach zgodnie ze schematem” -
  • Klucz do uczenia Konstrukcje sesja 9,
  • „Dwie myszki”-   Klucz do uczenia się Matematyka I sesja 21

„Piękna Nasza Polska Cała”- comiesięczne spotkania przyrodnicze z różnych regionów Polski, w marcu poznajemy  Kujawy, zabawy z tablicą interaktywną, słuchanie kujawiaków i oberków.

Zadanie tygodnia wg planu daltońskiego:

  1. „Dokończ rysować szlaczek”  -  dzieci powinny wykazać się pomysłowością i wyobraźnią podczas komponowania rysunków, odczuwać radość z działania.
  2. „ Oko” - Ułóż puzzle we właściwej kolejności, policz elementy.
  3.  Połącz w pary takie same obrazki.”
  4. „Szalik pani Wiosny” -   ułóż wg wzoru- kolorowe pomponiki. 
  5. „Podziel zgodnie z kolorem”- Zadanie matematyczne
  6. Nazwij pierwsza i ostatnią głoskę nazw przedmiotów na  obrazku
  7. Zaprojektuj suknię dla Pani Wiosny – wycinanie z kolorowego papieru
  8. Zadanie językowe  naucz się na pamięć krótkiego wiersza pt. Piosenka motylka

Gdy wiosenne słonko
zbudzi w lesie kwiaty.
Lata nad kwiatami
motylek skrzydlaty.
Pachnie koniczynka,
polna róża, dzwonek.
Siądę, niech odpoczną
skrzydełka zmęczone

  1. Znajdź różnice w obrazkach- rozwijanie spostrzegawczości
  2. Ułóż obrazki we właściwej kolejności wydarzeń, opowiedz co się wydarzyło.
  3. Wspólnie z kolegą z pary „Pracuję i bawię się z…” zbuduj z klocków drewnianych dom, przeliczcie ile klocków zużyliście do jego budowy.

Współpraca ze środowiskiem:

  • Koncert muzyków TOS
  •  Przedstawienie teatru Vaska
  • Wyjście do Muzeum Etnograficznego
  • Spotkanie z muzykiem TOS p. K. Blekiem
  • Zajęcia plastyczno-techniczne z p. K. Starzyńską
  • Zajęcia w bibliotece
  • Współpraca z rodzicami
  • Kontakty indywidualne
  • Dostarczanie pomocy do zabaw i zajęć w przedszkolu
  • Udział rodziców w głośnym czytaniu dzieciom w przedszkolu

 

 

LUTY 2019

Czas – projekt edukacyjny (kontynuacja ze stycznia)

  1. „W krainie zegarów”- lepienie z masy solnej i plasteliny, zestaw ćwiczeń gimnastycznych m. zadaniowa
  2. „Jak dawniej mierzono czas”-  oglądanie filmu na tablicy interaktywnej, zestaw ćwiczeń gimnastycznych R. Labana
  3.  „U zegarmistrza”- słuchanie wiersza „ Pan zegarmistrz” I. Salach, nauka piosenki pt. „ Zegary”
  4. „Poczuj rytm”-  spotkanie z muzykiem Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej p. K. Blekiem (skrzypce, altówka)
  5. „ Co by było, gdyby nie było zegarów ? -   dziecięce filozofowanie, malowanie farbami plakatowymi (wcześniej wykonanych zegarów z masy solnej), zestaw ćwiczeń gimnastycznych   „ U zegarmistrza”
  6. Opracowanie piosenki pt.  „ U zegarmistrza”      metodą dobrego startu
  7. „Jak czas zmienia nas”- spotkanie z ekspertem (lekarzem) p. A. Bett
  8.  „Zegary wokół nas”-   konkurs fotograficzny na zakończenie projektu
  • Powrót do siatki projektu: Analiza zdobytych wiadomości, uzyskanych odpowiedzi na postawione pytania, zgromadzonych materiałów, prac itp.
  • Zorganizowanie wystawy efektów prowadzonych w ramach projektu działań oraz albumów pt. „Czas”. Zakończenie projektu.
  • Zestaw ćwiczeń porannych – dz. powinny  reagować na sygnały dźwiękowe i wzrokowe, zatrzymywać ruch na sygnał dźwiękowy, biegać bez potrącania.
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych R. Labana – „U zegarmistrza” – dz. powinny wykonywać ćw. z elementem wspinania, równowagi, podskoków, ćw. wyprostne i przeciw płaskostopiu, łączyć ruch z muzyką.
  • Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Sałatka” – dzieci powinny integrować się z grupą, koncentrować uwagę, odczuć radość ze wspólnej zabawy.
  • Zabawa ruchowa z elem. skłonu „Zegary”, ćw. artykulacyjne – dz. będa łączyły ruch – skłony ciałem, głową, wymachy rękami z wymawianiem zgłosek – tik – tak, czip – czap, trik – tak, bim – bam, cyk – cyk, dzyń – dzyń.
  • Zabawa ruchowa z elementem skoku „ Wróbelki na śniegu” – dzieci powinny wykonywać podskoki obunóż, reagować na umówiony sygnał
  1. „Perełki w oleju” Laboratorium przedszkolaka - doświadczenie z wykorzystaniem wody, oleju i barwników spożywczych. 
  2. „Piękna Nasza Polska Cała”- comiesięczne spotkania przyrodnicze z różnych regionów Polski, w lutym poznajemy  Tatry, zabawy z tablicą interaktywną, słuchanie góralskiej muzyki

 BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK   

  1. " Trzy życzenia złotej rybki"  -      oglądanie przedstawienia Teatru Vaśka
  2.  "Jacek sam w domu"- teatrzyk kukiełkowy wg opowiadania nauczyciela, zestaw ćwiczeń gimnastycznych m. stacyjna
  3. "Lista przebojów muzyki poważnej"-  spotkanie z muzykami TOS, zestaw ćwiczeń gimnastycznych m. zadaniowa z elementami Dennisona
  4.  „Uczymy się odmawiać" -    Opowiadanie nauczyciela ilustrowane obrazami baśni braci W. J. Grimm " O wilku i siedmiu koźlątkach". Rysowanie kredkami ołówkowymi "Portret chłopca lub dziewczynki", zestaw ćwiczeń gimnastycznych na terenie przedszkolnym.
  5.  "Mamy swoje umowy i będziemy ich przestrzegać"-  drama scenki żywo planowe, spacer ulicami osiedla.
  6. „Bezpieczny Przedszkolak”-    rysowanie pastelami, zestaw ćwiczeń gimnastycznych zestaw zabaw ruchowych m. zdaniowa.
  7.  „W domu”-   zabawa tematyczna, nauka tańca (zabawy ludowej) „Owczarzyk”.
  8. Opracowanie piosenki pt. „ Jedzie pociąg z daleka” metodą dobrego startu.
  9. "Egipt" - spotkanie z Muzyką etniczną
  • Zabawa ruchowa o nieznacznym ruchu: „ Korytarz łaskotek” -  dzieci powinny odczuwać radość ze wspólnej zabawy, nawiązywać kontakt dotykowy.
  • Zestaw ćw. porannych: dzieci powinny; doskonalić czworakowanie w różnych kierunkach, zachowywać równowagę przechodząc po linie, maszerować do podanego rytmu.
  • Zabawa integracyjna "Cień" - dz. powinny poruszać się w rytm muzyki i naśladować ruchy partnera, na określone hasło zamienić się rolami  przewodnika i cienia.
  • Zabawa ruchowa rozwijająca duże grupy mięśniowe „Słonko” – dzieci powinny wykonywać powolny wyprost aż do wspięcia na palce, poruszać dłońmi ( promyczki ), na sygnał wykonać siad skulny – słonko zaszło.
  1.  „Tyle szyb ile framug” - Klucz do uczenia M1 sesja 15.
  2. „Mebelki lalek – budowanie przez naśladowanie, cały proces” -     Klucz do uczenia, Konstrukcje sesja 4.
  3. „Mebelki lalek – budowanie zgodnie z przykładem- ukryta instrukcja – bliźniak”-   Klucz do uczenia się, Konstrukcje sesja 5.
  4. „Tyle dachów ile domów” -    Klucz do uczenia M1 sesja 17.
  5. „Papużko, papużko czy umiesz to zrobić? Budowanie przez naśladowanie – krok po kroku” - Klucz do uczenia,
  6. Konstrukcje sesja 3, zestaw ćwiczeń gimnastycznych m. zadaniowa.
  7. „Karmnik dla każdego ptaszka” Klucz do uczenia MI sesja 18
                                                                                                                                                      
    Zadanie tygodnia wg planu daltońskiego:
  •  „Dokończ rysunek”  - komponowanie w sferze percepcyjnej -  dzieci powinny wykazać się pomysłowością i wyobraźnią podczas komponowania rysunków, odczuwać radość z działania.
  • „Zegar” - Ułóż na tarczy zegara we właściwej kolejności godziny, przelicz do 12.
  • ”Pan zegarmistrz - Zadanie twórcze  ułóż wg wzoru- klocki kreatywne.
  • „W zimowym rytmie”- Zadanie matematyczne- ułóż klocki zgodnie z podanym rytmem,  przelicz, zaproponuj swój układ, spróbuj go wyklaskać, wytupać itp.
  •  Nazwij pierwsza i ostatnią głoskę nazw przedmiotów na  obrazku.
  • Uzupełnij szlaczki – rysowanie po śladzie.
  • „Puzzle”- Ułóż obrazek z rozsypani przyklej na kartkę.
  • Zadanie językowe  naucz się na pamięć krótkiego wiersza pt. „Naprawimy misia”  Cz. Janczarskiego.
  • Znajdź różnice w obrazkach- rozwijanie spostrzegawczości.
  • Ułóż obrazki we właściwej kolejności wydarzeń, opowiedz co się wydarzyło.