Nauczyciele prowadzący:  Natalia Maciejewska, Katarzyna Nowicka

CZERWIEC

Dni dziecięcej radości

  1. „Dzień dziecka”
    Spotkanie z magikiem, zabawy ruchowe, plastyczne, loteria fantowa, malowanie twarzy, tworzenie owocowych szaszłyków
    „Calineczka” - „Rodzice dzieciom”- bajka w wykonaniu rodziców; zestaw zabaw ruchowych met. W. Sherborne
     „Kraina dziecięcych marzeń”
     „Fantazja”- nauka piosenki; „Mój najpiękniejszy sen”- tworzenie kolażu
  2. „Wybieramy drzewko” Klucz do uczenia się MS II, sesja 56 ;
  3. Zestaw zabaw ruchowych met. Stacyjną
  4. Dziecięce smakołyki „Łakomczuszek”- teatrzyk na podstawie wiersza Elizy Rozdoby; „Ulubiony deser”- tworzenie pucharków lodowych
  5. „Omijaj kałuże”- zabawa ruchowa
    Dzieci powinny: poruszać się po dywanie w rytmie gry tamburyna, omijać kolorowe szarfy, reagować na sygnały, poruszać się bez potrącania
  6. „Pszczółki do ula”- zabawa orientacyjno- porządkowa
    Dzieci powinny: reagować na sygnały, poruszać się w różnych kierunkach
  7. „Nitka” –zabawa ruchowa
    Dzieci powinny:  trzymać się za ręce tworząc wężyk, poruszać się jedno za drugim

Zwierzęta świata

  1. „Wycieczka do zoo” „Idziemy do zoo” zabawy ilustracyjno- ruchowe przy piosence; „Jakie to zwierzę?”-zabawa dydaktyczna
  2. „Większy znaczy zawsze zwycięski?”
  3. „Lew i mysz”- teatrzyk sylwet na podstawie bajki Ezopa; „Król zwierząt”-tworzenie origami przestrzennego z kół
  4. „Żywe olbrzymy”  „Cztery słonie” –zabawy rytmiczno- ruchowe przy piosence; wydzieranie z kolorowego papieru
  5. „Który kolor zniknął?” 
  6. Klucz do uczenia się, MSII, sesja 57; Zestaw zabaw ruchowych met. zadaniową
  7. „Podwodne życie” 
  8. Rozmowa na podstawie opowiadania n-lki; zestaw zab. ruch. z el. met. twórczej A.M. Kniessów

 

  • „Kto wyżej”- zabawa skoczna
  • „Marsz słoni”- zabawa ruchowa
  • „Pokaż mi jak…”- zabawa naśladowcza

Niech żyją wakacje!

  1. „Krasnale pakują się na wakacje”  „Wakacje”- zabawy rytmiczno-ruchowe i ortofoniczne, zabawa dydaktyczna pt. „Pakujemy się na wczasy”
  2. „Jedziemy na wakacje” Malowanie farbami plakatowymi; zestaw zabaw ruchowych met. Opowieści ruchowej
  3. „Zamki z piasku”  Zabawa ilustracyjna do piosenki; zabawy badawcze na podstawie wiersza „W piaskownicy”     H. Szayerowej
  4. „Sklep z rozmiarami” Klucz do uczenia się MSII, sesja 58; zestaw zabaw ruchowych metodą R.Labana- taniec z chustami.
  5. „Jak wykorzystać przyrodę podczas wakacji”
    spacer do lasu połączony z zestawem zabaw ruchowych metodą stacyjną „Ścieżka zdrowia”
  6. „Niech żyją wakacje” Malowanie palcami; nauka piosenki
  7. „Letnie owoce” Zabawa dydaktyczna na  podstawie wiersza B. Szurowskiej „Lato”; zestaw zabaw ruchowych metodą opowieści ruchowej „w sadzie
  8. „Kolorowe lato” Opracowanie piosenki metodą Dobrego Startu
  9. „Czerwone i okrągłe”  Klucz do uczenia się MSII, sesja 59; zestaw zabaw ruchowych met. zadaniową.
  10. „Bezpiecznie nad wodą” Spotkanie z ratownikiem wodnym; zestaw zabaw ruchowych met. Opowieści ruchowej
  11. „Samochód”- zabawa ruchowa naśladowcza
  12. „Rowerek”- zabawa ruchowa
  13. „Samolot”- zabawa ruchowa naśladowcza
  14. „Słonko świeci-deszcz pada”- zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa
  15. Na plaży- zabawa ruchowo-naśladowcza.

Klucz do uczenia się MS II
„Wybieramy drzewko”- sesja 56
„Który kolor zniknął?”- sesja 57
„Sklep z rozmiarami”- sesja 58
„Czerwone i okrągłe”- sesja 59
„Kolorowe lato”
Opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu

Zadania tygodnia wg. Planu Daltońskiego:

  • „Rysuj po śladzie”- ćwiczenia grafomotoryczne. Dzieci powinny: kreślić ołówkiem wzory po śladzie, usprawniać rękę
  • „Połącz w pary”- ćwiczenia na percepcję wzrokową. Dzieci powinny: odszukać na ilustracji pary takich samych obrazków
  • Jakie to zwierzę? Dzieci powinny: rozpoznać i nazwać zwierzęta na ilustracji, wymienić pierwsze głoski w nazwach zwierząt
  • „Przeciwieństwa”  Dzieci powinny: dobierać zwierzęta w pary na zasadzie przeciwieństw.
  • „Wakacyjna kolorowanka” Dzieci powinny: usprawniać rękę, ćwiczyć napięcie mięśniowe, utrwalać prawidłowy chwyt kredki
  • „Pocztówka z wakacji” Dzieci powinny: przynieść kartkę z zeszłorocznych wakacji, opowiedzieć, skąd ona pochodzi.
  • „Pamiątka z wakacji” Dzieci powinny: rozpoznać na ilustracji pamiątki pochodzące z gór i z
    nad morza
  • „Mapa Polski” Dzieci powinny: wskazać na mapie Polski góry i morze

Twórcze czwartki:
„Dziecięca wyobraźnia”  Dzieci powinny: stworzyć wspólnie bajkę, wypowiadać się na forum grupy, starać się wypowiadać pełnymi zdaniami.
„Co jest wyższe od żyrafy?  Dzieci powinny: dzieci powinny narysować na kartce obok żyrafy coś, co jest od niej wyższe.
„Skojarzenia” Dzieci powinny: podawać skojarzenia do słowa wypowiedzianego przez poprzednie dziecko
„magia nieba” Dzieci powinny: patrzeć na chmury, obserwować ich kształty, zastanowić się i opowiedzieć, z czym się  im kojarzą.

Klucz do uczenia- matematyka sensoryczna
Sesja 30 „Domki dla figurkowych ludzików” – rozszerzanie wiedzy o kształtach geometrycznych.
Sesja 31 „Zaczarowany bączek” – utrwalanie znajomości kolorów i ich odcieni.
Sesja 32 „Kto jest wyższy?” –rozwijanie umiejętności porównywania wysokości.
Sesja 33 „Figurowe pieniądze”- utrwalanie i poszerzanie wiedzy o figurach geometrycznych. Rozwijanie umiejętności pracy w parze. Kształtowanie nawyku grzecznego zwracania się do innych.

Współpraca z rodzicami:
•Wymiana informacji o dziecku między n-lkami a rodzicami
•Dostarczanie potrzebnych materiałów do zajęć i zabaw
•Udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”

Współpraca ze środowiskiem:
•    04..06.2018r.- Dzień Dziecka
•    05.06.2018r.- Rodzice Dzieciom „Calineczka”
•    15., 20.06.2018r.- Pożegnanie 6-latków
•    29.06.2018r.-spotkanie z ratownikiem WOPR

 

 

 

MAJ

Angielski

1. My family – rodzina

  • Praca z ilustracją przedstawiającą rodzinę. Słownictwo: family, mummy, daddy, grandma, grandpa, sister, brother
  • Memory game, Family Members
  • „Where is daddy, where is mummy”. Dzieci próbują wskazać członków rodziny

2. Story time – czas na czytanie książek
3. Utrwalanie

  • Piosenka na powitanie „Hello, hello, hello how are you” oraz piosenka na pożegnanie „Bye, bye, goodbye”
  • Colours – kolory
  • Counting up to 20


Książka moim przyjacielem – projekt edukacyjny

Etap I Rozpoczęcie projektu

  • Wybór tematu został ustalony po rozmowach z dziećmi na temat Światowego Dnia Książki oraz lokalnych obchodów-Toruński Festiwal Książki 2017- Dwór Artusa.
  • Spisaliśmy siatkę pojęć
  • Co wiemy o książce?
  • Czego chcemy się dowiedzieć o książce?

Etap II Realizacja Projektu - szukanie odpowiedzi na pytania.

  • Różne książki są na świecie -rozmowa połączona z obserwacją, zabawa ruchowo-rytmiczna do piosenki pt. „Mamo, Tato”
  • Papierowy upominek dla Mamy – wydzieranka z kolorowych papierów, „Tańczymy razem” - zestaw zabaw ruchowych wg A. M. Kniessów
  • Moja książka – opowiadanie dzieci w oparciu o swoją ulubioną książkę, śpiewanie piosenki pt. „Mamo, Tato” 
  • Który kolor zniknął? - Klucz do uczenia się, MS 2 sesja 57, „Tańczymy razem” - zestaw zabaw ruchowych wg A. M. Kniessów
  • Co wspólnego ma drzewo z książką – opowiadanie nauczycielki na podstawie serii obrazów/ilustracji, „Tańczymy razem” - zestaw zabaw ruchowych wg A. M. Kniessów
  • Zestaw zabaw porannych
    Lustro – zabawa naśladowcza
    Kangurze skoki – zabawa z elementem skoku
    Wróć do mnie - zabawa bieżna
  • „Rumiankowe wianki”– opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
  • Jak zbudowana jest książka? – słuchanie opowiadania nauczycielki na podstawie zdjęć, zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową 
  • Zakładka do książki – odbijanie stemplem, zabawa ilustracyjna do piosenki Siedmio-kroczek
  • Sklep z rozmiarami - klucz do uczenia się, MS 2 sesja 58, zestaw zabaw metodą zadaniowa
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - wycieczka, zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową

Zestaw zabaw porannych
Jesteśmy bohaterami książek – zabawa ruchowa
Jedno za drugim – zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa
Lalka – zabawa ruchowo - naśladowcze

  • Proces powstawania książki – opowiadanie dzieci w oparciu o film edukacyjny pt. „W drukarni”, zabawa taneczna przy muzyce 
  • Gdzie kupimy książkę? – mała wyprawa do księgarni
  • Moja pierwsza kolorowanka - słuchanie wiersza pt. ”Kup mi mamo książeczkę” 
  • T. Kubiaka, zestaw zabaw ruchowych w formie opowieści ruchowej
  • Loteria kolorów i kształtów - Klucz do uczenia się, MS 2 sesja 60, zestaw zabaw ruchowych w formie opowieści ruchowej
  • Historia powstania pisma? – prezentacja multimedialna, zestaw zabaw ruchowych w formie opowieści ruchowej

Zestaw zabaw porannych, zestaw zabaw ruchowych

  • Jaś i Małgosia – zabawa orientacyjno - porządkowa z ele. rywalizacji
  • Raz dwa trzy, Baba Jaga patrzy – zabawa pobudzająco – hamująca
  • Strachy na lachy – zabawa ruchowa

Dzień Matki i Ojca

  1. Album rodzinny? - opowiadanie dzieci w oparciu o przyniesione zdjęcia rodzinne, zabawa ruchowo – rytmiczna do piosenki
  2. Rodzinka - słuchanie wiersza B. Forma pt. „Moja rodzina”, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody W. Sherborne 
  3. Bajki bajeczki – rozmowa na podstawie bajki wybranej przez dzieci, zabawy ruchowo – rytmiczne
  4. Czerwone i okrągłe - Klucz do uczenia się, MS 2 sesja 59, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody W. Sherborne
  5. Uroczystość przedszkolna z okazji Dnia Mamy i Taty

Zestaw zabaw porannych

Zestaw zabaw ruchowych

  • Bocian na łące - zabaw ruchowa bieżna
  • Skaczące żabki – zabawa z ele. skoku
  • Pająk i muchy – zabawa ruchowa
  • Co robi mama?- ruchowo naśladowcza


ETAP III Zakończenie projektu

  • Sposób dokumentacji (zdjęcia, prace dzieci)
  • Zrobienie wystawki z prac plastycznych
  • Wyeksponowanie wszystkich materiałów zgromadzonych podczas realizacji projektu. 
  • Rozmowa z dziećmi na temat zdobytej wiedzy
  • Zredagowanie działań w postaci małej książeczki
  • Przedstawienie dla rodziców z okazji Dnia Mamy i Taty
  • Zachęcenie Rodziców do aktywnego uczestnictwa w Toruńskim Festiwalu Książki 2017 - Dwór Artusa

Klucz do uczenia się
Matematyka Sensoryczna 2

Sesja 57, „Który kolor zniknął?”
Sesja 58, „Sklep z rozmiarami”
Sesja 59, „Czerwone i okrągłe”
Sesja 60, „Loteria kolorów i kształtów”

Twórcze czwartki

  1. Prowadzenie zajęć pozwalających rozwijać dzieciom zdolności np. artystyczne z wykorzystaniem różnorodnych technik oraz metod twórczych – językowych i literackich – tworzenie wierszy, opowiadań, rymowanek oraz otwartość na propozycje i zainteresowania dzieci.
  2. Przegląd kącika z książkami i dokonanie napraw książek 
  3. Malowanie na różnych fakturach
  4. Sposoby łączenia kartek – tworzymy książkę


Zadania tygodnia wg. Planu Daltońskiego

  • Piosenka – utrwalenie piosenki 
  • Polska moja ojczyzna – pokoloruj wg wzoru. Czy wiesz, co to za flaga?
  • Wiersz – nauka wierszyka o mamie i tacie
  • Książka - pokoloruj rysunek według kodu
  • Układanie prostych rymowanek z Mamą i Tata tematyka dowolna
  • Policz pierniczki w każdej chatce. Dorysuj/ doklej w chatce Baba Jagi pierniczki tak, aby w każdej było ich tyle samo 
  • Dokończ rysowanie chatki po szarym śladzie
  • Pokoloruj wyższą roślinę w każdej parze
  • Przy niższej parze – narysuj motyla, dokończ ozdabianie ramki

Akademia eksperymentu

  1. Sprawdzanie zachowania papieru pod wpływem różnych czynników? – zabawy badawcze
  2. Jak powstaje papier – zabawy badawcze

Realizacja Koncepcji Planu Daltońskiego

  1. Wizualizacja kolorów dnia - zaznaczenie kropelką aktualnego dnia tygodnia, każdy dzień tygodnia ma przypisany określony kolor.
  2. Wizualizacja planu dnia - zaznaczanie wskazówką realizowanej aktywności - na zegarach zaznaczone są godziny, do których trwają poszczególne działania, pod nimi znajdują się piktogramy ukazujące rodzaje aktywności i przykłady zadań wykonywanych w danym przedziale czasowym.
  3. Wizualizacja listy obecności „Jestem w przedszkolu": zaznaczanie brelokiem z biedronką swojej obecności w przedszkolu na tablicy ze zdjęciami dzieci - mobilizowanie do systematyczności i pamiętaniu o obowiązku.
  4. Wizualizacja kalendarza urodzin - dzieci przeanalizują kiedy, kto się urodził: w jakim miesiącu i jakiej porze roku – wyszukują osób, które jeszcze urodzin nie obchodziły 
  5. Wizualizacja pracy w parach i zespołach - łączenie dzieci w pary, zespoły, poprzez zawieszanie na tablicy w odpowiednich miejscach breloków ze zdjęciami dzieci.
  6. Tablica zadań - nauczyciel wybiera dwa zadania w każdym tygodniu, z którym dzieci zapoznają się w poniedziałki. Realizują je w wolnym, wybranym przez siebie czasie, po zajęciach, zabawach, które są realizowane z całą grupą. Na wykonanie zadania dziecko ma tydzień czasu. Po ukończeniu zadania dziecko pokazuje efekt nauczycielowi i zaznacza ukończenie swojego zadania, pracy na tablicy, wybierając odpowiedni magnes.

Współpraca z rodzicami

  1. Kontakty indywidualne 
  2. Zajęcia w Wojewódzkiej Bibliotece Publiczne - 18.05.2018 r.
  3. Spotkanie z ekspertem – aktorką teatru – termin do ustalenia
  4. Zajęcia w Instytucie Biologii – UMK – termin do ustalenia
  5. Spotkanie z Rodzicami z okazji Dnia Matki i Ojca - 25.05.2018
  6. Wyjście do Księgarni - 31.05.2018

 

 

KWIECIEŃ

ZDROWE ODŻYWIANIE- temat realizowany metodą projektu edukacyjnego

  • Dziecko: nabywa umiejętności zdrowego odżywiania, wie, że jedzenie ma wpływ na zdrowie, lubi owoce i warzywa, podejmuje próby współdziałania w grupie, używa zwrotów grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam, kształtuje czynną postawę wobec zdrowia
    Etap I  Rozpoczęcie projektu

Wybór tematu. Z inicjatywy nauczyciela jako rezultat analizy treści programu, oceny możliwości organizacyjnych, zasobu dostępnych środków dydaktycznych oraz zainteresowań dzieci.

  • Zajęcia wprowadzające
     Swobodna rozmowa nt. zdrowego odżywiania oglądanie zdjęć i eksponatów, słuchanie opowiadań i wierszy np. „Zdrowie” I. Salach, „W owocach i warzywach zdrowie się ukrywa”– -M. Witewska

Zdrowie” I. Salach
Wszystkie dzieci chcą być zdrowe wiosną, latem czy jesienią
I dlatego o tej porze witaminy sobie cenią.
Tomek zjada liść sałaty, jabłko chrupie mała Ania,
a rzodkiewki i ogórki na surówkę potnie Hania.
Grześ surówkę palcem trąca, wcale miska go nie nęci.
Zjadaj Grzesiu, będziesz zdrowy, trzeba tylko trochę chęci.
Zjedz surówkę to urośniesz -ale Grzesio robi miny
i nie wierzy, ze w tej misce siedzą same witaminy.
„W owocach i warzywach zdrowie się ukrywa” M. Witewska
Chomik Pacuś dba o zdrowie,
teraz o tym wam opowie:
Zjada jabłko i marchewkę,
groszek, gruszkę, kalarepkę.
Bo w owocach i warzywach
samo zdrowie się ukrywa.
Przed jedzeniem łapki myje,
szklankę mleka rano pije.
I dentysty się nie boi.
Nie ma czego, mili moi

Siatka tematyczna dotycząca aktualnego zasobu wiedzy o zdrowym odżywianiu

Zdrowe odżywianie to:

  • planowanie posiłków
  • wybieranie świeżych produktów
  • owoce i warzywa
  • zróżnicowana dieta
  • ograniczenie słodyczy 
  • eliminacja potraw typu fast food

Formułowanie listy pytań:

  • Czym jest zdrowe odżywianie?
  • Jakie potrawy są korzystne dla zdrowia?
  • Jak przygotować zdrowy posiłek?
  • Czy cukierki są zdrowe?
  • Jak zrobić owocowy deser?
  • Co jeść żeby nie chorować?

II Etap   Aktywność badawcza

  1. Wizyta u eksperta- spotkanie z kucharką- spacer do przedszkolnej kuchni
  2. Zadanie terenowe: dzieci przynoszą książki, gazety ze zdjęciami owoców, warzyw, zdrowych produktów spożywczych, potraw, eksponaty różnych produktów spożywczych, mogą samodzielnie wykonać razem z rodzicami albumy na podany temat
  3. Omówienie wykonanych zadań: każde dziecko prezentuje zebrany materiał, który zostaje wyeksponowany w widocznym miejscu (kącik projektu)
  4. Zastosowanie doświadczeń i wiedzy w praktyce
  5.  Wykonanie albumu pt. „Jem zdrowo” (kolorowanie, wklejanie)
  6. Poszukiwanie ekspertów wśród rodziców oraz w środowisku lokalnym
  7. Zajęcia kulinarne: tworzenie owocowych szaszłyków, soków warzywnych
  8. Etap III  Zakończenie projektu
  • Wyeksponowanie wszystkich materiałów zgromadzonych podczas realizowania projektu. Zorganizowanie wystawy albumów, prac plastycznych, fotografii, plakatów wykonanych przez dzieci. Dzieci chwalą się zdobyta wiedzą i umiejętnościami.
    Wewnątrzgrupowy konkurs na najciekawszą fotografię prezentującą zdrowe odżywianie.

Możliwe do realizacji zajęcia w trakcie realizacji projektu:

  1. „Drzewko zdrowia” zabawa dydaktyczna; zabawy i ćwiczenia ruchowe w oparciu o metodę W. Sherborne.
  2. „Witaminki” Teatrzyk na podstawie opowiadania nauczycielki; zabawy rytmiczno-ruchowe przy piosence „Witaminki”.
     „Co jest ukryte?” Klucz do uczenia się, MSII, sesja 53; zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową .
  3. „W zdrowym ciele zdrowy duch”  Wiersz „Zdrowie”  I. Salach inspiracją do malowania farbami plakatowymi; Zestaw zabaw ruchowych metodą Labana.
  4. „Lekarstwo misia”  Rozmowa na podstawie wiersza H. Bechlerowej połączona z degustacją miodu; zabawy rytmiczno-ruchowe przy piosence „Zjadaj miód”
  5. „Eksperymenty dla Przedszkolaków” Spotkanie z chemikiem; „Wielki wybuch szalonego naukowca”- zestaw zabaw ruchowych met. Opowieści ruchowej
  6. „Zdrowy jadłospis”  Zabawa dydaktyczna, „Czerwone Jabłuszko”- zabawy taneczno-rytmiczne przy piosence
  7. „Wszystkiego Najlepszego Panie Kwadracie” Klucz do uczenia się, MS II sesja 54, zestaw zabaw ruchowych z elementami met. Twórczej A.M. Kniessów
  8. „Najsmaczniejszy owoc”  Lepienie z plasteliny; Zestaw zabaw ruchowych metoda stacyjną
  9. „Piramida zdrowia” Zabawy z wykorzystaniem tablicy interaktywnej; zapoznanie z „Piosenką o niezdrowym jedzeniu”
  10. „Gościmy muzyków w naszym Przedszkolu” Koncert muzyczny; Zestaw Zabaw ruchowych z elementami metody W.Sherborne
  11. „Myj ręce” Opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu
  12. „Kolorowy sklep” Klucz do uczenia się, MS II, sesja 55; zestaw zabaw ruchowych met. zadaniową
  13. „Na straganie” Teatrzyk na podstawie wiersza J. Brzechwy; Praca grupowa „Stragan”- malowanie pastelami suchymi

MIASTO PIERNIKIEM PACHNĄCE

Dziecko: wie, że jest mieszkańcem Torunia, poznaje zabytki i legendy swojego miasta, zna swoje imię, nazwisko i dokładny adres, ale wie, że nie może ujawniać tych danych nieznajomym

  1. „Toruńskie Pierniki”  Nauka piosenki „Nad Toruniem”; pieczenie Toruńskich pierników
  2. „Zabytki Torunia”  Wirtualne zwiedzanie z tablicą interaktywną; Zestaw zabaw ruchowych metodą opowieści ruchowej „Wycieczka po Toruniu”
  3. „Pocztówka z Torunia”  Rozmowa nt. wiersza H. Szayerowej "List"; Zabawy rytmiczno-ruchowe przy piosence „Kto w Toruniu mieszka”
  4. „Wybieramy choinkę” Klucz do uczenia się, MS II, sesja 56; Zestaw zabaw ruchowych z elementami R. Labana
  5. „Herb Torunia” Praca plastyczna metodą wydzieranki; zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową.

Zadania tygodnia wg. Planu Daltońskiego:

  • „Co nie pasuje?”- dzieci powinny rozpoznawać elementy nie pasujące do zbiorów, zawierających grupy produktów spożywczych ( nabiał, owoce, warzywa, mięso)
  • ”Odkrywcy zdrowia”- dzieci powinny wspólnie z rodzicami wyszukać jakiś mało znany zdrowy produkt, przynieść go do przedszkola wraz z informacją, co to za produkt i dlaczego jest zdrowy
  • „Bomba witaminowa”- dzieci powinny działać według instrukcji, wycisnąć sok z pomarańczy, dbać o higienę podczas realizacji zadania
  • ”Owocowe ślady”-dzieci powinny wykonywać ćwiczenia grafomotoryczne, obrysowywać kontury owoców po śladzie, nazwać i kolorować  
  • „Wiem, co zdrowe!”-dzieci powinny pokolorować to, co powinny jeść, aby wzmocnić odporność
  • „Już czytam!” –dzieci powinny zapoznać się z zapisem graficznym wybranych 4 słów (litery wielkie, drukowane), przyporządkować obrazkom ich nazwy , wycinając je i wklejając w odpowiednie miejsce wyznaczone pod obrazkiem, przeczytać przy nauczycielce
  • „Wiem, gdzie mieszkam”- dzieci powinny nauczyć się swojego adresu
  • ”Halo mamo! Halo Tato!- dzieci powinny nauczyć się numeru telefonu do mamy albo taty

Twórcze czwartki:

  1. „Co ma piernik do wiatraka?”- zabawa w skojarzenia
  2. „Pan Kleks”- dzieci powinny zrobić kleksa farbą na kartce, wymienić się kartką z partnerem, dokończyć zdanie „ten kleks wygląda, jak…”
  3. „Stopa artysta”- dzieci powinny owinąć stopy folią bąbelkową, rozprowadzać różne kolory farb chodząc po dużym arkuszu papieru.
  4. „Coś z niczego”- dzieci powinny wykonać pracę plastyczną wykorzystując rolkę po papierze toaletowym oraz bibułę, i papier kolorowy.

Akademia eksperymentu:

  1. „Balon, który nadmuchuje się bez naszego udziału”
  2. „Czy woda potrafi się przemieszczać?”

KLUCZ DO UCZENIA SIĘ

  • Sesja 53- Co jest ukryte?
  • Sesja 54- Wszystkiego Najlepszego Panie Kwadracie
  • Sesja 55- Kolorowy Sklep
  • Sesja 56- Wybieramy Choinkę

ANGIELSKI

Spring – Wiosna

  • Spring is here song (piosenka)
  • Zapoznanie się ze słownictwem: bluebird, bee, ladybug, butterfly, frog
  • Rozpoznanie ich na obrazkach i próba ich nazwania
  • Podążanie za słowami piosenki i nabywanie umiejętności pokazywania
  • Włączanie się do śpiewu piosenek
  • Spring Bingo Game

Health – Zdrowie

  • Let’s go walking song. Podążając za słowami piosenki imitujemy spacer dla zdrowia. 
  • Rozumienie poleceń: let’s go tip-toe, let’s walk backwords, let’s go marching
    Wash your dirty hands song.
  • Zapoznanie się ze słownictwem: hands, back, feet, neck, knees, tummy, arms, face, hair. W piosence udajemy, że myjemy wymienione wyżej części ciała
  • Rozpoznanie części ciała na obrazkach i próba ich nazwania
  1. Utrwalanie piosenki na powitanie „Hello, hello, hello how are you” oraz piosenki na pożegnanie „Bye, bye, goodbye”
  2. Utrwalanie piosenki „Slippery fish” i zawartego w niej słownictwa

Współpraca z rodzicami i środowiskiem:

  • Wymiana informacji o dziecku między n-lkami a rodzicami
  • Dostarczanie potrzebnych materiałów do zajęć i zabaw
  • Udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”
  • Zajęcia otwarte:17 kwietnia 2018r.
  • 10 kwietnia 2018r. od godz. 9:00 eksperymenty dla przedszkolaków poprowadzi Pan Bartek. Tym razem dzieci poznają powietrze, jego siłę, wagę i moc.
  • 17 kwietnia 2018r. o godz. 9:00- koncert muzyczny

 

 

MARZEC

JEZYK ANGIELSKI

  • Zabawa powitalna „Introduce yourself”
  • Slippery fish song. Słownictwo: fish, shark, whale.
  • Easter
  • The way the bunny hops song. Słownictwo: hop, shake, wiggle, flop.
  • Chick, chick, chick, chick chicken song. Słownictwo: chick, chicken, egg

 

Projekt woda

  1. Rozmowa na podstawie opowiadania nauczycielki, zabawa ruchowa do piosenki
  2. Chmura – rozmowy połączone z obserwacją, zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową
  3. „Dwie fale”– opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu
  4. Razem zróbmy tęczę - Klucz do uczenia się, MS 2 sesja 49, zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową
  5. Lód – rozmowy połączone z działaniem, zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową
  6. Opowiadanie nauczycielki na podstawie mapy, globusa, zabawa ruchowa do piosenki pt. „Myj ręce”
  7. Zakładamy hodowlę cebuli – rozmowa połączona z działaniem -  zestaw zabaw ruchowych z elementami  metody A.M. Kniessów
  8. Jaka jest woda? –  zabawy badawcze, zabawy muzyczno – ruchowe
  9. przeskakując rzekę - Klucz do uczenia się, MS 2 sesja 50, zestaw zabaw ruchowych  z elementami metody A.M. Kniessów
  10. „W lodowej krainie” – muzyka elektroniczna inspiracją do pracy malarskiej wykonanej  farbami plakatowymi, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody twórczej A. M. Kniessów
  11. Co pływa a co tonie? - zabawy badawcze z różnymi przedmiotami, zabawy rytmiczne
  12. „Bańki mydlane” - słuchanie opowiadania B. Wróbel, zestaw zabaw ruchowych  z elementami metody twórczej A. M. Kniessów 
  13. Mieszkańcy wód - opowiadanie na podstawie ilustracji wstępem do wykonania rzeźby   z masy solnej
  14. W oceanie – wyklejanka z wykorzystaniem różnych materiałów, zestaw zabaw ruchowych   z elementami metody W. Sherborne

Wielkanoc

  1. Historyjka obrazkowa na podstawie wiersza M. Majchrzak „Już Wielkanoc”, zabawa taneczna przy muzyce
  2. Słuchanie wiersza pt. „Pisanki" D. Gellner, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody W. Sherborne
  3. Zabawa ilustracyjna do piosenki pt. „Mazurek”
  4. Wyszywamy dywan z kwiatów - Klucz do uczenia się, MS 2 sesja 52, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody W. Sherborne
  5. Koszyk wielkanocny – składanie według  instrukcji nauczyciela, zestaw zabaw ruchowych      z elementami metody W. Sherborne

Klucz do uczenia się MSII

Sesja 49, „Razem zróbmy tęczę”
Sesja 50, „Przeskakując rzekę”
Sesja 51, „Wspólne tworzenie wzorków”
Sesja 52, „Wyszywamy dywan z kwiatów”

Akademia eksperymentu:
Kolorowa woda? - zabawy badawcze
Zabawy badawcze z wykorzystaniem  mikroskopu
Twórcze czwartki:
Oczyszczalnia wody – projekt lub konstrukcje z klocków
Magiczna fontanna - model projektu na bazie balonu
Suknia dla Pani Kropelki

Zadania tygodnia według Planu Daltońskiego:

  • Wizualizacja kolorów dnia - zaznaczenie kropelką aktualnego dnia tygodnia, każdy dzień tygodnia ma przypisany określony kolor
  • Wizualizacja planu dnia - zaznaczanie wskazówką realizowanej aktywności - na zegarach zaznaczone są godziny, do których trwają poszczególne działania, pod nimi znajdują się piktogramy ukazujące rodzaje aktywności i przykłady zadań wykonywanych w danym przedziale czasowym
  • Wizualizacja listy obecności „Jestem w przedszkolu": zaznaczanie breloczkiem z biedronką swojej obecności w przedszkolu na tablicy ze zdjęciami dzieci - mobilizowanie do systematyczności i pamiętaniu o obowiązku
  • Wizualizacja kalendarza urodzin - dzieci przeanalizują kiedy, kto się urodził: w jakim miesiącu i jakiej porze roku - poszukają kto jeszcze w tym roku niemiał urodzin, rozbudzą więzi grupowe
  • Wizualizacja pracy w parach i zespołach - łączenie dzieci w pary, zespoły, poprzez zawieszanie na tablicy w odpowiednich miejscach breloczków ze zdjęciami dzieci
  • Tablica zadań - nauczyciel wybiera jedno zadanie w każdym tygodniu, z którym dzieci zapoznają się w poniedziałki, mogą je zrealizować w wolnym, wybranym przez siebie czasie, po zajęciach, zabawach, które są realizowane z całą grupą. Na wykonanie zadania dziecko ma tydzień czasu. Po ukończeniu zadania dziecko pokazuje efekt nauczycielce i zaznacza ukończenie swojego zadania, pracy na tablicy, wybierając odpowiedni magnes
  • Zegar daltoński
  • Już potrafię…

Współpraca ze środowiskiem:
12.03.2018 r. -  spotkanie z ekspertem
14.03.2018 r. - udział rodziców w przygotowaniach do Kiermaszu wielkanocnego
14.03.2018 r. - spotkanie z ekspertem

 

 

 

LUTY 2018


W KRAINIE BAŚNI

  1. „Posłuchajcie bajeczki”- Teatrzyk sylwet na podstawie wiersza Cz. Janczarskiego; zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence „Witajcie w naszej bajce”
  2. „Bajki naszych rodziców”- Malowanie farbami akwarelowymi; „W Bajkolandii”- zestaw gimnastyki rytmicznej M.A. Kniessów
  3. „Wędrówka słonia”- Słuchanie opowiadania    H. Świdzińskiej;  ,,Kwiatek trzypłatek” instrumentacja piosenki
  4. „Tęczowa aplikacja”- Klucz do uczenia się MSII sesja 46; zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową
  5. „Moja ulubiona bajka” - Malowanie pastelami olejnymi; Zestaw zabaw ruchowych według metody W. Sherborne.

RAZEM JEST NAM DOBRZE

  1. ,,Kredki” - Teatrzyk kukiełkowy na podstawie opowiadania  M. Musierowicz; nauka piosenki „Kolorowe kredki” Fasolki
  2. ,,Moje – twoje, zapytaj czy możesz pożyczyć”- „Nasza drużyna”- malowanie farbami plakatowymi w małych zespołach na dużym arkuszu papieru; improwizacje ruchowe do utworu „Walc kwiatów” Czajkowskiego.
  3. „Dzień miłości, serdeczności…”- Słuchanie wiersza „Walentynki” inspiracją do rozmowy nt. dnia zakochanych; zabawy rymiczno-ruchowe przy piosence „Mam serduszko”
  4. „Przez Most”- Klucz do uczenia się, MS II sesja 47; zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową
  5. „Każdy z nas jest inny”- Rysowanie autoportretów kredkami świecowymi; zestaw zabaw ruchowych metodą W.Sherborne
  6. „Smutny, zły, czy wesoły?”- Teatrzyk kukiełkowy według opowiadania nauczycielki; „Taniec emocji”- zabawy przy muzyce
  7. „Pomocna dłoń”- Tworzenie plakatu grupowego metodą wyklejanki; zestaw zabaw ruchowych metodą stacyjną
  8. „Piękne zwyczaje”- Rozmowa na podstawie wiersza Cz. Janczarskiego; nauka „Piosenki bardzo kulturalnej”
  9. „Wzorzysty witraż”- Klucz do uczenia się MS II sesja 48; Zestaw zabaw ruchowych met. R.Labana
  10. Co lubimy? Co poprawia nam humor?- Malowanie pastelami olejnymi; „Polecimy w świat z wyobraźnią” zestaw zabaw ruchowych metodą opowieści ruchowej.


Klucz do uczenia się

  • Sesja 46 „Tęczowa aplikacja”
  • Sesja 47 „Przez Most”
  • Sesja 48  „Wzorzysty witraż”


Akademia eksperymentu:

  • Rakieta balonowa
  • Znikająca woda


Twórcze czwartki

  • Rekonstrukcja rysunków - Dzieci otrzymują dwie kartki z niedokończonymi rysunkami .Na pierwszej kartce malarz rozpoczął rysunek i go nie dokończył, zadaniem dzieci jest stworzenie własnego dzieła na bazie już istniejących elementów i opowiedzenie o nim.
  • „Naiwne pytania”- dzieci tworzą odpowiedzi w sposób twórczy.
  • „Inwentarz potrzeb”-wymieniamy dowolny obiekt np. szkoła, tramwaj, obiad, a następnie dzieci określają potrzeby, jakie chcemy, aby wyróżniony obiekt spełniał, by był idealny


Zadanie tygodnia wg Planu Daltońskiego:

  1. „Połącz w pary”-karta pracy
  2. „Walentynka”- dzieci wykonają kartkę dla bliskiej osoby
  3. „Twórczość Jana Brzechwy”- dzieci nauczą się i wyrecytują jeden wybrany wiersz J.Brzechwy

Wizualizacja działań według koncepcji planu daltońskiego

  • Wizualizacja kolorów dnia – zaznaczenie kropelką aktualnego dnia tygodnia każdy dzień tygodnia ma przypisany określony kolor
  • Wizualizacja planu dnia - zaznaczanie wskazówką realizowanej aktywności- na zegarach zaznaczone są godziny, do których trwają poszczególne działania, pod nimi znajdują się piktogramy ukazujące rodzaje aktywności i przykłady zadań wykonywanych w danym przedziale czasowym.  
  • Wizualizacja listy obecności „Jestem w przedszkolu”: zaznaczanie breloczkiem z biedronką swojej obecności w przedszkolu na tablicy ze zdjęciami dzieci – mobilizowanie do systematyczności i pamiętaniu o obowiązku.
  • Wizualizacja kalendarza urodzin – dzieci przeanalizują kiedy, kto się urodził: w jakim miesiącu i jakiej porze roku – poszukają kto jeszcze w tym roku niemiał urodzin, rozbudzą więzi grupowe.
  • Wizualizacja pracy w parach i zespołach- łączenie dzieci w pary, zespoły, poprzez zawieszanie na tablicy w odpowiednich miejscach breloczków ze zdjęciami dzieci
  • Tablica zadań- nauczyciel wybiera jedno zadanie w każdym tygodniu, z którym dzieci zapoznają się w poniedziałki, Mogą je zrealizować w wolnym, wybranym przez siebie czasie, po zajęciach, zabawach, które są realizowane z całą grupą. Na wykonanie zadania dziecko ma tydzień czasu. Po ukończeniu zadania dziecko pokazuje efekt nauczycielce i zaznacza ukończenie swojego zadania, pracy na tablicy, wybierając odpowiedni magnes.
  • Zegar daltoński
  • Już potrafię…

Współpraca ze środowiskiem:

  • 02.02.2018r. Bal karnawałowy
  • 27.02.2018r. Koncert muzyki klasycznej