Nauczyciele prowadzący: Kinga Prabucka, Marta Podborska

 

Poznajmy Przedszkole

  1. „Pierwszy dzień w przedszkolu” – zabawy integracyjne oraz słuchanie opowiadania K. Turek „Pierwszy dzień w przedszkolu”, wprowadzenie
  2. „Rytmu dnia” – elementu koncepcji Planu Daltońskiego.
  3. „Jak korzystamy z pomieszczeń przedszkolnych” – rozmowa kierowana w oparciu o ilustracje, wprowadzenie kącików zainteresowań – elementu koncepcji Planu Daltońskiego.
  4.  „Zwiedzamy przedszkole” – zwiedzanie przedszkola i terenu przedszkolnego. Rozmowa inspirowana piosenką M. Broda-Bajak, „Po co jest przedszkole” z płyty „Kalendarz nauczycielki przedszkola”.
  5.  „Jestem Przedszkolakiem” – zajęcia plastyczne, przy piosence „Przedszkolakiem fajnie być” rysowanie konturu twarzy po śladzie i tworzenie kredkami olejnymi autoportretu, rozmowa o podobieństwach i różnicach między dziećmi.
  6.  „Razem bawić się weselej” – nauka piosenki „Przedszkolakiem fajnie być” z płyty „Kalendarz nauczycielki przedszkola”, ćwiczenia oddechowe, realizacja programu „Klucz do uczenia się” matematyka sensoryczna cz.1 „Gąsienice” sesja 1.
  7. „Współpraca w grupie” – wprowadzenie elementów Koncepcji Plany Daltońskiego, pierwsze zadania tygodnia, wyznaczanie dyżurnych i par współpracy, oznaczanie pogody, realizacja programu „Klucz do uczenia się” konstrukcje „Gąsienice” sesja 1.
  8. W przedszkolu dbamy o higienę jamy ustnej – poszerzanie świadomości i wiedzy z zakresu dbania o higienę jamy ustnej, słuchanie opowiadania N. Drabczyk „Przygoda Jedyneczki”, wykorzystanie techniki zdań niedokończonych, ćwiczenia grafomotoryczne
  9. Znamy magiczne słowa – tworzenie kartek podarunkowych przy użyciu ozdobnych dziurkaczy, kreatywnych nożyczek i wstążek, ilustrowanie ruchem piosenki Bajkowa Drużyna – „Magiczne słowa”, realizacja programu „Klucz do uczenia się” konstrukcje „Gąsienice” sesja 2.
  10. Potrafimy liczyć do trzech – ilustracja ruchowa piosenki „Wracamy do przedszkola” z kolekcji „Rymowanki zapraszanki”, doskonalenie umiejętności matematycznych i logicznych.
  11. „Kodeks przedszkolaka” – rozmowa na temat emocji i prawidłowych zachowań w grupie, ćwiczenia w okazywaniu emocji przy pomocy mimiki twarzy.
  12. Dni tygodnia – osłuchiwanie z piosenką Misia i Margolci „Tydzień ma siedem dni”, Gimnastyka paluszkowa – paluszkowy aerobik ćwiczenie „Niewidzialne obrazy”.

Zadania do wykonania

  • Popraw po śladzie;
  • Różnimy się – dokończ obrazki, aby każda postać różniła się od siebie;
  • Puzzle – ułóż z puzzli zęba;
  • „Zabawkowy nieład”- Wszystkie zabawki na półkach powinny być ułożone tak samo. Znajdź te, które są ustawione inaczej i otocz je pętelką.

W różnych porach dnia

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem metody R. Labana; 
  • Zabawy integracyjne:
  • „Kiedy się dzieci ze sobą witają”; 
  •  „Kto lubi”;
  • „Iskierka przyjaźni”;

Zabawy ruchowe:

  • „Kot jest, kota nie ma”;
  • „Drzewami kołysze wiatr”;

Ćwiczenia oddechowe:
Wdechy i wydechy;
Zabawy ortofoniczne.

Wspomnienia z wakacji

  1. Wspomnienia z wakacji – tworzymy kącik tematyczny, rozmowa o wakacyjnych przygodach,  tworzenie scenek z miejsc, które dzieci odwiedzały podczas wakacji
  2. „Sensoryczno – ekologiczna wakacyjna praca plastyczna” – tworzenie prac plastycznych o tematyce wakacyjnej z wykorzystaniem foli bąbelkowej, realizacja programu „Klucz do uczenia się” matematyka sensoryczna cz.1 „Gąsienice” sesja 2
    Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka – świętowanie dnia przedszkolaka, zabawy sensoryczne i z chustą animacyjną.
  3. „Czym podróżowaliśmy podczas wakacji” – rozmowa inspirowana treścią wiersza E. Stadtmuller „Czym podróżujemy”, Gimnastyka paluszkowa – paluszkowy aerobik ćwiczenie „Włącz silnik”.
  4.  „Wakacje minęły tanecznym krokiem” – zabawy taneczno-naśladowcze przy dźwiękach piosenki „Wakacyjne podróże”, granie na instrumentach muzycznych, realizacja programu „Klucz do uczenia się” konstrukcje „Gąsienice” sesja 3.
  5. „Powakacyjne rymy” – rozmowa kierowana na temat rymów, zabawy doskonalące pamięć słuchową i ruchową, masażyki w parach.
  6. „Gdzie leży walizka” – kształtowanie pojęć w zakresie położenia przedmiotów w przestrzeni.
  7. „Eko pojazd” – tworzenie w parach samolotów, samochodów lub statków przy użyciu zużytych opakowań, rolek po papierze toaletowym, gazet, słomek do picia, nakrętek od butelek PETa i dużych wykałaczek.
  8. Pożegnanie tematyki wakacji - taniec swobodny inspirowany „Walca kwiatów” P. Czajkowskiego, realizacja programu „Klucz do uczenia się” konstrukcje „Gąsienice” sesja 4.

Zadania do wykonania

  • „Latawiec” – pokoloruj latawiec w dowolny sposób. Kokardki na ogonie latawca dokończ kolorować według wzoru;
  • „Pamiątka z wakacji” – w muszelkowej ramce narysuj swoje najmilsze wspomnienie z wakacji;
  • „Pod wodą” – odnajdź na obrazku i otocz pętelką zwierzęta, które nie żyją pod wodą;
  • „Muszelki” – policz ile jest muszelek, które z nich są takie same? Co je różni? Ile muszli ma taki sam kształt?
  • „Syreny” – przyjrzyj się obrazkowi i opowiedz, w co się bawią syreny?
  • „Ślimak” – skonstruuj ślimaka z plasteliny według podanego wzoru;
  • „Zamek z piasku” – popraw po śladzie kontury zamku;
  • „Znajdź cień” – odnajdź na obrazku rośliny i ich cienie, połącz je kreską.

W różnych porach dnia
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem metody K. Orffa;

  • Zabawy ruchowe:
    Samolot-samochód
    Walizka
    Gdzie jestem na wakacjach
  • Ćwiczenia oddechowe:
    „Wdech – wydech”
    „Podmuch”
    Dmuchanie na lekkie przedmioty

Klucz do uczenia się
matematyka sensoryczna cz.1 „Gąsienice” sesja 1, 2;
konstrukcje „Gąsienice” sesja 1, 2, 3, 4.

Realizacja Koncepcji Planu Daltońskiego

  • Wprowadzenie rozwiązań organizacyjnych według Koncepcji Planu Daltońskiego - wizualizacja procesu edukacyjnego: 
  • wizualizacja planu dnia - zaznaczanie wskazówką realizowanej aktywności;
  • zaznaczanie obecności na tablicy;
  • wyznaczanie dyżurnych;
  • kalendarz pogody;
  • zadania do wykonania dopasowywane do tematyki tygodniowej;
  • wizualizacja kolorów dnia – zaznaczenie aktualnego dnia tygodnia;
  • wyznaczenie dzieci do pracy w parach;
  • porządkowanie zabawek zgodnie z wizualizacją kącików zabaw.
  • W ciągu bieżącej pracy z dziećmi jest utrwalane w przedszkolakach poczucie samodzielności, odpowiedzialności i współpracy. Dzieci są angażowane do samodzielnego planowania, kształtowania wiary we własne siły i możliwości. Dzieci uczą się odpowiedzialności za wykonanie podjętego zadania.

Współpraca z rodzicami i środowiskiem

  • Powitanie przedszkola z teatrem Waśka 06.09.2018
  • Koncert muzyczny 11.09.2018
  • Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka 20.09.2018 r.