Nauczyciele prowadzący: Hanna Dudkowska, Karolina Ostrowicka-Dądelska

LISTOPAD 2017

Z  KART HISTORII POLSKI

  1. ,,O Lechu, Czechu  i Rusie”- w teatrze sylwet, przedstawienie legendy Cz. Janczarskiego,  nawiązanie do symboli narodowych,   
  2. ,,Herb i pieczęcie Torunia” - wycieczka do muzeum.
  3. ,,Wars i Sawa” – opowiadanie Wandy Chotomskiej, projektowanie herbu rodziny
  4. ,,Pan listopad”  – instrumentacja piosenki  
  5. ,,Wędrówki po Polsce”- legenda o smoku wawelskim,   zabawy   światłem w teatrze cieni.
  6. ,,Rozmowa z kroplą wody”- rozwijanie twórczego myślenia,    
  7. ,,O gościach co nie przyszli na ucztę” – zabawy matematyczne
  8. ,,Kolorowe kredki” - opracowanie piosenki metodą dobrego startu

MÓJ DOM,  MOJA RODZINA

  1. ,,Rodzina - co to jest” ?  -  dziecięca filozofia
  2. ,,To jest mój dom”- nauka piosenki.
  3. ,,Od jaskini do wieżowca”-  słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego, zabawy matematyczne
  4. ,,Dlaczego lubimy wracać do domu ?”  – rozmowa ( technika swobodnego tekstu)    
  5. ,,Moja rodzina”- rysowanie pastelą .                                                       
  6. ,,Jak wyobrażam sobie domy przyszłości?” – malowanie farbami, trening twórczego myślenia,   

DBAMY O SWOJE ZDROWIE !

  1. „Mały badacz wielkich rzeczy”- zabawy badawcze  
  2. ,,Żyj z przyrodą w zgodzie” - nauka piosenki                       
  3. ,,Kto pyta nie błądzi” – wycieczka do apteki  
  4. ,,Jak wygląda witamina?” –  trening twórczego myślenia
  5. ,,Wyprawa do owocolandii” – wycieczka na osiedlowy targ,
  6. ,,Listopadowy spacer z mamą” –  zabawy muzyczne
  7. ,,Zachwalanie na straganie”- próby układania reklam    
  8. ,,Sklep”- zabawa tematyczna  
  9. ,,Jak dbamy o swoje zdrowie?” -wycieczka do gabinetu stomatologicznego   
  10. ,,Pociąg” – opracowanie piosenki metodą dobrego  

KUCZ DO UCZENIA SIĘ + AKTUALNY ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH

REALIZACJA KONCEPCJI PLANU DALTOŃSKIEGO:

  • zaznaczanie obecności na tablicy - zaznaczanie dyżurów i kalendarza pogody
  • wizualizacja planu dnia - zaznaczanie wskazówką realizowanej aktywności
  • zadania do wykonania dopasowywane do tematyki tygodniowej
  • wizualizacja kolorów dnia – zaznaczenie aktualnego dnia tygodnia
  • wyznaczenie codziennie nowych par do pracy w parach - porządkowanie zabawek zgodnie z wizualizacją kącików zabaw
  • wykorzystywanie zegara daltońskiego do zabaw  

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM:

  • 3 listopada 2017r. spotkanie z Chopinem w ramach cyklu "Frycek  z Szafarni"
  • 9 listopada 2017r.  od godz. 9:00 - Spotkanie z archeologią
  • 17 listopada 2017r. przedszkolaki wyjeżdżają do teatru  Zaczarowany Świat na spektakl "O Rybaku i Smoku Niemytym". Autokary będą podstawione pod przedszkolem o godz. 8:30. Początek przedstawienia godz. 9:00
  • 21 listopada 2017r. (wtorek) w godz. 13.00-17:00 odbędą się konsultacje indywidualne dla rodziców, Konsultacje prowadzą pedagog i psycholog z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej    
  • Wymiana informacji o dziecku między nauczycielkami a rodzicami
  • Gromadzenie materiałów rysunkowych, potrzebnych do zajęć i zabaw,
  • Udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”
  • 30 listopada 2017 Konsultacje  Pedagogiczne   z Rodzicami
  • Spacer po najbliższej okolicy przedszkola, w celu obserwacji przyrody- zasady bezpieczeństwa w związku z rozbudową przedszkola
  • Wycieczka do Muzeum
  • Wycieczka do apteki
  • Wycieczka do gabinetu stomatologicznego

 

WRZESIEŃ  2017r

PRZEDSZKOLE WITAMY – JESTEŚMY SMERFAMI

1.„ W naszej Smerfowej grupie"- autoprezentacja, zabawa integracyjna,

2.,,Podajmy sobie ręce”- słuchanie piosenki

3.„W krainie zabawek" - zabawy matematyczne

4.,, Sąsiedzi”- teatr kukiełkowy na podst, opowiadania M. Kownackiej

5.,,Mój kolega’’- rysowanie kredą

6.,,W przedszkolu” - historyjka obrazkowa

7. ,,Przygoda z małpką”- opowiadanie H. Szuchowej

DBAMY O BEZPIECZEŃSTWO SWOJE I INNYCH

1.Spacer na skrzyżowanie ulic.

2.„Moja droga do przedszkola”- rysowanie pastelą.

3.,,Cztery kółka” – słuchanie wiersza,

4.„Mój samochód” – zabawa ortofoniczna  

5.,,Jak hamuje samochód” – zabawa badawcza

6.Znaki drogowe – projektowanie znaków drogowych

5.Ruch uliczny – gra – ściganka wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, słuchanie piosenki

6. Spotkanie z policjantem

CZAS WAKACYJNYCH WSPOMNIEŃ

1.„Wakacyjne wspomnienia" - wypowiedzi w formie ekspresji słownej i plastycznej.  

2.Czym podróżujemy ?" Zabawa ortofoniczna

3. Zgadnij, co robiłem w czasie wakacji –   pantomima dziecięcych przeżyć

4.„ Płynie Wisła płynie..."- słuchanie piosenki

5.„ Dzień dobry Warszawo" -   teatr cieni na podstawie legendy W. Chotomskiej    

6.„Syrenka warszawska”- malowanie tapti- palcami    
7.„ Jesteś kroplą w morzu" – analogia personalna- synektyka

8.„ Żegnaj lato" –opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu

OD ZIARENKA DO BOCHENKA - PROJEKT EDUKACYJNY

Wybór tematu i stworzenie siatki pytań

Etap I

  • Ustalenie tematu i hipotez
  • Wybór tematu – ,,Jak powstaje chleb”
  • Pytania dzieci

Etap II

,,Ziarno”- Aktywność badawcza,  

  • „Czy zboże jest ciężkie?
  • „Co się kryje w ziarenku?”
  • ,,Młyn”- Prezentacja multimedialna
  • „Poznajemy bliżej mąkę” – poznanie wielozmysłowe
  • „Ile szklanek mąki jest w jednym woreczku mąki?”-eksperyment
  • „Rysunki w mące”
  • „Od ziarenka do bochenka”-układanie historyjki obrazkowej
  • Wycieczka do piekarni
  • „Bułeczki, rogaliki, chlebek”- lepienie z masy solnej
  • „żyto i chleb”.- Słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego
  • W jaki sposób szanujemy chleb
  • „Zbożowe obrazki” na podkładzie z plasteliny
  • „Mało nas”, „Gdzieżeś ty bywał czarny baranie”- nauka piosenki

Zakończenie projektu

  • Zorganizowanie wystawy wszystkich materiałów i prac dzieci
  • Pieczenie w przedszkolu bułek z mąki pszennej- degustacja z rodzicami
  • Pieczenie chleba w domu z rodzicami- degustacja w przedszkolu.

Klucz do uczenia się + aktualny zestaw zabaw ruchowych

Realizacja koncepcji planu daltońskiego:

  • zaznaczanie obecności na tablicy - zaznaczanie dyżurów i kalendarza pogody
  • wizualizacja planu dnia - zaznaczanie wskazówką realizowanej aktywności
  • zadania do wykonania dopasowywane do tematyki tygodniowej
  • wizualizacja kolorów dnia – zaznaczenie aktualnego dnia tygodnia
  • wyznaczenie codziennie nowych par do pracy w parach - porządkowanie zabawek zgodnie z wizualizacją kącików zabaw
  • wykorzystywanie zegara daltońskiego do zabaw

Współpraca z rodzicami i środowiskiem:

  • Wymiana informacji o dziecku między nauczycielkami a rodzicami
  • Gromadzenie materiałów rysunkowych, potrzebnych do zajęć i zabaw,
  • Udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”
  • Zebranie z Rodzicami
  • Spacer po najbliższej okolicy przedszkola, w celu obserwacji przyrody- zasady bezpieczeństwa w związku z rozbudowa przedszkola
  • Wycieczka do sklepu
  • Wycieczka do piekarni