Nauczyciel prowadzący. Sylwia Oskwarek, Agnieszka Wisniewska, Anna Blek

Czy w przedszkolu jest miło?

  1. Spacerkiem po przedszkolu – „Poszukiwanie misia” – zabawa ruchowo- dydaktyczna Zabawy ruchowo- muzyczne „Baloniku nasz malutki”, „Kółko graniaste
  2. Gadający balon i  nasza sala – osłuchanie z  wierszem i piosenką na powitanie. Zabawy integracyjne.
  3. Zasady przedszkolaka - słuchanie i omówienie treści wiersza „Nowa zabawka” L. Pijanowskiego, zabawy integracyjno- ruchowe budujące miłą atmosferę w grupie („Lusterko”, „Całusek”)
  4. Rytm dnia - „Już czas! Witam Was!” – zabawa muzyczno-ruchowa, poznanie rytmu dnia – wizualizacja (Plan Daltona)
    Samochody, piłki, lalki… – zabawa dydaktyczno- manipulacyjna. Zestaw zabaw ruchowych
  5. Jestem już przedszkolakiem – słuchanie fragmentów opowiadania E. Janikovszky „Jestem już przedszkolakiem” i rozmowa na temat jego treści. „Serduszko” – zabawa. Wprowadzenie listy obecności- Plan Daltona.
  6. Wesołe bazgroły – zabawy dydaktyczno-manipulacyjna. Rysowanie kredkami „bazgrołów” na szarym papierze i naklejanie kolorowych kółek
  7. Co potrafią nasze ręce? -  burza mózgów (Co potrafimy zrobić za pomocą rąk?). Zabawy gazetowymi kulami
  8. Współpraca się opłaca- zabawa dydaktyczna. Zestaw zabaw ruchowych.
  9. Realizacja kolejnej sesji Programu „Klucz do uczenia się  – Matematyka sensoryczna –s.1

Owoce i warzywa – projekt edukacyjny
I ETAP -  zadawania pytań
•    Co wiem o owocach i warzywach?
•    Czego chcę się dowiedzieć jeszcze o owocach i warzywach?

II Etap – aktywność badawcza (proponowane zajęcia dydaktyczne)

  • Jaki to smak?  – zabawa dydaktyczno –badawcza  i degustacja owoców. „Owoce i warzywa” – osłuchanie z piosenką.  (I- etap wykonania chipsów owocowych, suszenie).
    Owocowe drzewa – zintegrowane zabawy dydaktyczne. Zestaw zabaw ruchowych w formie opowieści ruchowej „Drzewa w sadzie”
  • Okrągłe jabłuszko – „Każde jabłko jest piękne” – rozmowa na temat oglądanych okazów różnych jabłek”. Jabłuszko” – lepienie z masy solnej. Degustacja zdrowych owocowych chipsów (II- etap)
  • Czarodziejski woreczek -  „Sałatka owocowa” – słuchanie wiersza T. Plebańskiego, zintegrowane działania dydaktyczne (zajęcia kulinarne, konstrukcyjne).
  • W naszym ogrodzie - Czego brakuje?” – zabawa dydaktyczna, zagadki smakowe. Zestaw zabaw ruchowych. Degustacja soku marchewkowego.
  • Co tak pachnie -  „Różne kształty i kolory” – zabawa dydaktyczna. „Rozmowy warzyw”- zabawy muzyczno-teatralne.
     Marchewkowy zawrót głowy – gra dydaktyczna. „Warzywne przysmaki”- osłuchanie z piosenką.
  • Zupa pomidorowa pełna witamin -  spotkanie z kucharką, rozmowa,  zintegrowane działania dydaktyczne. Zestaw zabaw ruchowych w formie opowieści ruchowej.
    Czy niejadek zje obiadek? - Uważaj, niejadku!” – słuchanie wiersza A. Pawłowskiej-Niedbały  
    i rozmowa kierowana. Zestaw zabaw ruchowych „Dbamy o zdrowie”.

  Propozycje zajęć do wykorzystania w różnych porach dnia

  • Zorganizowanie ekspozycji owoców, warzyw w kąciku przyrody
  •  Zabawy muzyczne i zabawy przy piosenkach
  • Zabawy logopedyczne -  doskonalenie artykulacji
  • Zabawa tropiąca w ogrodzie  (np. „Poszukiwacze jabłek”) 
  • Zabawa badawcza, wskazywanie pestek w różnych owocach, uświadomienie, czym jest pestka dla rośliny
  • Zorganizowanie w kąciku przyrody ekspozycji przetworów 
  • Dobieranie do pary kartoników  z owocami, warzywami
  • Zabawa badawcza: poznanie budowy warzyw korzeniowych, wskazywanie części jadalnych
  • Zorganizowanie ekspozycji prac plastycznych, zachęcenie do opowiadania, co one przedstawiają
  • Pomidor – zabawa słowna, odczuwanie humoru sytuacyjnego w zabawie, wypełnianie  konturów farbą i  właściwe posługiwanie się pędzlem
  • Zabawy ruchowe: „Spadające jabłka”, „Podaj jabłko”, 
  • Zabawy ruchowo- muzyczne: „Cebulka”, „Pomidorek”
  • Zabawa tematyczna (gotowanie)
  • Powtarzanie za nauczycielem nazw warzyw wypowiadanych sylabami (z wyklaskiwaniem)

III Etap –zakończenie projektu: eksponowanie kącika tematycznego, prac dzieci w przedszkolnej galerii i w sali.

Realizacja kolejnej sesji Programu „Klucz do uczenia się  – Matematyka sensoryczna –s. 2,3

Współpraca z rodzicami i środowiskiem

  1. Rozmowy indywidualne z rodzicami dzieci.
  2. Zapoznanie rodziców z zadaniami wychowawczo - dydaktycznymi w miesiącu wrześniu – „Kącik dla Rodziców”.
  3. Zebranie z rodzicami – sprawy organizacyjne, metody pracy, program wychowania przedszkolnego, główny kierunek pracy 11.09.2018r.
  4. Zachęcenie rodziców do wzbogacania kącików zainteresowań – dary lasu, ogrodu, sadu, pamiątki z wakacji: muszelki kamyki ,kąciki tematyczne,  itp.
  5. Prośba o dostarczenie teczek do prac plastycznych, zdjęć dzieci.
  6. Zajęcia integracyjno - sportowe z udziałem rodziców „Jestem sprawnym przedszkolakiem”.