Nauczyciele prowadzący: Hanna Dudkowska, Anna Klimek-Kwiatkowska

KWIECIEŃ

Kto w Toruniu mieszka …

  1. Kto w Toruniu mieszka - film edukacyjny  
  2. Stary Toruń - nauka śpiewu z podziałem na głosy
  3. Tomek zwiedza Toruń - tworzenie planu wycieczki 
  4. Pocztówka z Torunia - rysowanie węglem
  5. Co tak wieje? - zabawa badawcza
  6. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych m. zadaniowa
  7. Co by było  gdyby rośliny rosły w nieskończoność - trening twórczego myślenia    
  8. Telewizja czy książka? - dziecięce  filozofowanie
  9. Wymyśl urządzenie, które kontrolowało by dzieciom czas spędzony przed telewizorem zabawa w myślenie wg metody E. De Bono ,

Wiosenne  pytania

  1. Dlaczego bociany wiosną wracają do Polski - Film edukacyjny
  2. Życzenie - nauka piosenki  
  3. Kredki - teatr sylwet na podst. opowiadania M. Musierowicz
  4. Co by było  gdyby drzewa zamiast gałęzi miały ręce - trening twórczego myślenia    
  5. Wiosenne pytania - słuchanie wiersza H. Łochockiej,
  6. Wiosenna przygoda – kodowanie z wykorzystaniem ozobotów   
  7. Na wiosennej łące - zestaw ćwiczeń gimnastycznych
     

Wielkanoc i piękno polskich tradycji

  1. Przy świątecznym stole - zabawa tematyczna, 
  2. Wieziemy tu kogucika - nauka przyśpiewki ludowej  
  3. Mam życzenie do zajączka - teatr cieni na podstawie opowiadania I. Salach 
  4. Zaczarowana plama - eksperymentowanie z plamą tuszu 
  5. Wywiad z jajkiem- dziecięcego filozofowanie
  6. Lustro -  zestaw ćwiczeń gimnastycznych  
  7. Kukiełki z ręki - konstruowanie kukiełek na palce  
  8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych m. zadaniowa 
  9. Pisanki, pisanki – zabawy matematyczne wg. M. Gruszczyk - Kolczyńskiej  

Fryderyk Chopin - kontynuacja projektu edukacyjnego

W Literkowie -  przygotowanie do nauki czytania i pisania

  • doskonalenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej oraz orientacji przestrzennej, 
  • zabawa dydaktyczna „ile to słów?" 
  • policz wyrazy w zdaniu 
  • poznanie zapisu własnego imienia w trakcie zabawy 
  • rozpoznawanie imion kolegów- graficzny zapis
  • czytanie globalne
  • wprowadzenie litery N, n, S, s oraz J, j
  • portret ulubionej litery - rysowanie i ozdabianie liter. 
  • zaczarowane kreski - dorysowywanie dodatkowych elementów ozdobnych do szlaczków, wyrabianie wrażliwości i
  • pamięci słuchowej, rozwijanie sprawności manualnej  i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • ćwiczenie słuchu fonematycznego
  • dzielenie wyrazów na sylaby
  • różnicowanie słów podobnie brzmiących
  • analiza i synteza wyrazów
  • rozwijanie zainteresowań czytaniem, czytanie ze zrozumieniem


W Cyferkowie

  • wyznaczanie kierunków w przestrzeni z pkt widzenia dziecka, , zabawa matematyczna- podaj rękę lewa, prawa
  • zabawa matematyczna- chodzenie pod dyktando poruszanie się w przestrzeni, zabawa szukamy zabawki wyznaczanie
  • kierunków w przestrzeni z pkt widzenia drugiego dziecka, utrwalenie zapisu graficznego cyfr 1-10
  • orientowanie się na kartce papieru, labirynty, kreślenie wzorów zabawy w myślenie-rozwijanie myślenia twórczego,
  • zabawy w przekładanie patyczkami, rozwiazywanie zadań z tekstem, kodowanie na dywanie- układanie sudoku,
  • odkodowanie informacji na tablicy interaktywnej, poznanie wartości pieniądza, operowanie monetami:1 zł, 2zł,5zł,
  • banknotem 10 zł, doskonalenie dodawania i odejmowania.

Koncepcja planu daltońskiego - zadania

  • zaznaczanie obecności na tablicy - zaznaczanie dyżurów i kalendarza pogody, wizualizacja planu dnia - zaznaczanie , wskazówką realizowanej aktywności , zadania do wykonania dopasowywane do tematyki tygodniowej , wizualizacja kolorów dnia – zaznaczenie aktualnego dnia tygodnia , wyznaczenie codziennie nowych par do pracy w parach - porządkowanie zabawek zgodnie z wizualizacją kącików zabaw , wykorzystywanie zegara daltońskiego do zabaw.  


Realizacja program przyjaciele Zippiego
Metoda Dobrego Startu

  1. „księżycowy kamień” opracowanie piosenki
  2. „maszeruje wiosna” – opracowanie piosenki

Realizacja kolejnej sesji programu „klucz do uczenia się - moduły matematyczne – konstrukcje” + aktualny zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Współpraca z rodzicami i środowiskiem:

  • wymiana informacji o dziecku między nauczycielkami a rodzicami
  • spacer do parku w celu obserwacji przyrody- zasady bezpieczeństwa 
  • wycieczka do biblioteki
  • udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom” 
  • 5 kwietnia 2019r.  godz. 14:30- warsztaty wielkanocne
  • 2 kwietnia 2019 r. od godz. 9:00 spotknie ze strażą miejską - "Czy mogę bawić się z tym psem?"  
  • 3 kwietnia 2019r. o godz. 10:00, w wojewódzkim ośrodku ruchu drogowego, Zuchy biorą udział w międzyprzedszkolnymprzeglądzie scenek dramowych „Jestem bezpieczny"
  • 11 kwietnia 2019r.  Zuchy i Elfy wyjeżdżaja na Barbarkę zajęcia o godz. 10:30
  • 15 kwietnia 2019r.  od godz. 9:00 spotkanie z muzyka etniczną.  
  • 17 kwietnia 2019r. od godz. 9:00 spotkanie z policjantem – „Ruch drogowy"  
  • 25 kwietnia 2019r. o  godz. 9:00 koncert TOS- „Muzyczne kontrasty", „Kwiecień plecień poprzeplata trochę zimy, trochę lata” razem z muzykami TOS poznamy kontrasty  w muzyce,

 

 

MARZEC 2019

Kosmos – projekt edukacyjny

  • Etap I – Rozpoczęcie projektu
    Stworzenie siatki pojęć, tego, co dzieci wiedzą na temat kosmosu
    Zapisanie tego, czego dzieci chcą się dowiedzieć
    Propozycje, jakie działania chciałyby podjąć w tym temacie
    Przekazanie rodzicom informacji o propozycji rozpoczęcia projektu
  • Etap II – Realizacja projektu
    Poszukiwanie ekspertów
    Zorganizowanie kącika książki o tematyce związanej z projektem
    Słuchanie ciekawostek związanych z kosmosem
    Słuchanie opowiadań, wierszy i piosenek związanych z kosmosem
    Wycieczka do Planetarium i Młyna Wiedzy
  • Etap III – Podsumowanie projektu
    Wykonanie albumu pt „W Kosmosie”

Propozycje zajęć możliwych do zrealizowania

  1. „W kosmicznej przestrzeni” – słuchanie opowiadania S. Schimmel. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
  2. „Nasze rakiety” – wykonanie rakiety z nieużytków. „Podróż na nieznaną planetę” – zabawa dydaktyczna.
  3. „W przestrzeni kosmicznej” – wydrapywanka. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną.
  4. Klucz do uczenia się, Motyle, Sesja 38. „Kosmiczny spacer” – zabawa ilustracyjna do utworu Oxygene J.M. Jarre’a.
  5. „Kosmiczna baza” – wycieczka do planetarium. „Halo, tu Ziemia” – zabawa badawcza.
  6.  „Kosmiczna załoga” – spotkanie z ekspertem. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
  • Zestaw ćwiczeń porannych:
    Dzieci powinny orientować się w przestrzeni; doskonalić strony (prawa, lewa); czworakować; maszerować w różnym tempie i biegać swobodnie po sali.

Zabawy ruchowe:

  • „Burza” -  zabawa bieżna.
  • „Zabawy kosmonautów” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
  • „Start rakiety” – zabawa z elementem podskoku. 
  • Zabawy z piłką

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

  • Dzieci powinny wyrabiać płynność ruchów; ćwiczyć szybkość i zwinność; wykonywać ćwiczenia zgodnie z poleceniem nauczyciela; przestrzegać zasad bezpieczeństwa; mieć świadomość własnego ciała; wzmacniać siłę ramion, nóg i tułowia.


W poszukiwaniu wiosny

  1. „W poszukiwaniu wiosny” – spacer do parku. „Geometryczne rytmy” – zabawa dydaktyczna.
    „Bajka o dniach tygodnia” – słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego. Gra ściganka według E. Gruszczyk-Kolczyńskiej.
  2. Klucz do uczenia się, Motyle, sesja 39. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą W. Scherborne.
  3. „Śledzimy rozwój tulipana” – historyjka obrazkowa na podstawie utworu M. Różyckiej.  „Kolorowa wiosna” – malowanie temperą inspirowane muzyką F. Chopina.
  4. „Zwiastuny wiosny” – teatrzyk sylwet na podstawie utworu B. Szurowskiej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
  • Zestaw ćwiczeń porannych w formie aerobiku:
    Dzieci powinny wykonywać ćwiczenia w tempie muzyki; naśladować ruchy prezentowane przez nauczycielkę.

Zabawy ruchowe:

  • „Bocian i żaby” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • „Powrót kukułek” –  zabawa bieżna.
  • „Żabki nad stawem” – zabawa z elementem skoku.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

  • Dzieci powinny biegać (na palcach, na piętach),  w różnych kierunkach bez potrącania; reagować na zmianę tempa; współpracować w zespole.


Jak rozmawiać z dziećmi o AIDS?

  • BLOK I Wiedza
    „Jacy jesteśmy?” – wprowadzenie w temat wierszem B. Szelągowskiej. „Miś Dyzio” – wykonanie własnej maskotki misia ze skarpetki.
  • BLOK II Życie
    „Plan zajęć Dominika” – zabawa dydaktyczna. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną.
  • BLOK III  Choroba i wsparcie
    „Pięć ziarenek grochu” – wysłuchanie baśni H. Ch. Andersena inspiracją do działania „Co możemy zrobić dla innych?”. „Miła niespodzianka” – wykonanie kartki z życzeniami dla nieobecnego kolegi lub koleżanki.
  • BLOK IV Bezpieczeństwo
    „Bawimy się bezpiecznie” – zabawa dydaktyczna. „Co zrobisz gdy…” – scenki dramowe.
  • BLOK V Akceptacja
    „Każde dziecko chce tak samo” – słuchanie piosenki. „Czerwona  kokardka” – tworzenie symbolu  solidarności z chorymi na AIDS.

 

  • Zestaw ćwiczeń porannych:
    Dzieci powinny biegać w różnych kierunkach bez potraceń; maszerować z jednoczesnym wykonywaniem skrętów tułowia naśladujących zmiatanie; wykonywać skłony w przód; skakać obunóż.

Zabawy ruchowe:

  • „Wiosenna gimnastyka”  - zabawa ruchowa naśladowcza. 
  • „Piłeczka do koszyczka” – zabawa z elementem rzutu.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

  • Dzieci powinny wyrabiać płynność ruchów; ćwiczyć szybkość i zwinność; przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania ćwiczeń; mieć świadomość własnego ciała; wzmacniać siłę ramion, nóg i tułowia.


Mój kraj

  1. „Legenda o  smoku wawelskim” – teatrzyk sylwet. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
  2. „Polskie legendy – herb Torunia” – oglądanie filmu na tablicy multimedialnej. „Herb Torunia” – kolorowanie kredkami ołówkowymi.
  3. Klucz do uczenia się, Matematyka 2, Motyle, Sesja 41 Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
  4. „Wars i Sawa” – słuchanie legendy W. Chotomskiej. „Syrenka” – tworzenie kolażu.
  5. „Wielcy Polacy” – zabawa dydaktyczna. Zestaw ćwiczeń ruchowych metodą R. Labana.
  • Zestaw ćwiczeń porannych:
    Dzieci powinny ćwiczyć duże grupy mięśniowe, doskonalić skłony w przód i w bok, czworakować, biegać bez potraceń.

Zabawy ruchowe:

  • „Berek” – zabawa z elementem biegu, podskoku. 
  • „Wiatr i chmurki” – zabawa z elementem skrętoskłonu.
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:
    Dzieci powinny wyrabiać płynność ruchów; ćwiczyć szybkość i zwinność; wykonywać ćwiczenia zgodnie z poleceniem nauczyciela; przestrzegać zasad bezpieczeństwa; mieć świadomość własnego ciała; wzmacniać siłę ramion, nóg i tułowia.

Klucz do uczenia się Matematyka 2 Motyle:

  • Sesja 38, Liczenie i odliczanie
    Sesja 39, Szeregowanie
    Sesja 40, Klaśnij, tupnij, podskocz, licz!.
    Sesja 41, Matrioszki – Pięć sióstr


Propozycje zadań tygodniowych do wyboru.

  • Tydzień 1
    Wymień planety Układu Słonecznego
    Połącz kropki. Zobacz co przedstawia rysunek?
    Porównaj liczby. Wstaw znak < lub >
    Zaznacz klamerką jakiej litery brakuje
    Naucz się na pamięć wierszyka.
  • Tydzień 2
    Ułóż obrazek z rozsypanki
    Wykonaj kwiatek według instrukcji.
    Dokończ podany rytm
    Z podanych liter ułóż wyraz wiosna, bocian
    Wykonaj pudełko według instrukcji.
  • Tydzień 3
    Wykonaj ze wstążeczki symbol solidarności z chorymi na AIDS
    Znajdź różnice w obrazkach
    Ułóż wiosenne domino
    Przeciwieństwa – znajdź karty o przeciwnych znaczeniach.
    Zrób coś miłego dla kolegi.
  • Tydzień 4
    Zaznacz swoje miasto na mapie Polski
    Ułóż obrazek z części.
    Dokończ ciąg liczb za pomocą klamerek.
    Głoski  - zaznacz klamerką literę, na którą kończy się dany wyraz.
          Wymień dwie trzy funkcje jakie może spełniać plastikowy kubeczek.


Zadania dodatkowe: zbieranie zadań dodatkowych od dzieci i rodziców

W różnych porach dnia:

  • Utrwalanie piosenki „Nasze zasady”.
  • Czytanie książek przyniesionych przez dzieci, dzieci ćwiczą umiejętność słuchania i koncentracji.
  • „Potrzebujemy ciszy” – wdrażanie dzieci do posługiwania się głosem umiarkowanym, cichym.
  • „Ręcznie malowane” – zabawa integracyjne.
  • „Co słychać w Kosmosie?” – zabawa słuchowa.
  • „Co słyszysz?” – analiza i synteza słuchowa.
  • Rysowanie kreatywne – dorysowywanie brakujących elementów, próby przekształcenia czegoś w coś innego.
  • Puzzle, układanki – dzieci powinny układać obrazek z części  i wypowiedzieć się na jego temat.
  • Lepienie z plasteliny: dzieci będą formować małe i duże kształty, samodzielnie projektować, rozwijać wyobraźnie i inwencję twórczą, doskonalić zdolności manualne.
  • „Gdzie się ukryło zwierzątko? – zagadki słowne.
  • Wyrabianie nawyków higieniczno – zdrowotnych, zachęcanie do zjadania zdrowej żywności, aktywnego trybu życia,  przypominanie o samodzielnych próbach ubierania się i rozbierania
  • Rysowanie kredkami i pastelami na temat dowolny, doskonalenie prawidłowego trzymania narzędzia pisarskiego
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie  


W LITERKOWIE: -  Przygotowanie do nauki czytania i pisania.

  1. Doskonalenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej oraz orientacji przestrzennej, 
  2. Zabawa dydaktyczna "Ile to słów?". 
  3. Policz wyrazy w zdaniu. 
  4. Czytanie globalne.
  5. "Zaproszenie do krainy liter" – oglądanie liter z alfabetu demonstracyjnego, próby układania imion, porównywanie liter. 
  6. "Moje szlaczki” -  kreślenie kształtów literopodobnych.
  7. "Zaczarowane kreski" – dorysowywanie dodatkowych elementów ozdobnych do szlaczków
  8. Wprowadzenie litery B, b oraz R, r.
  9. Wyrabianie wrażliwości i pamięci słuchowej, rozwijanie sprawności manualnej  i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  10. Ćwiczenie słuchu fonematycznego.
  11. Dzielenie wyrazów na sylaby.
  12. Różnicowanie słów podobnie brzmiących.
  13. Analiza i synteza wyrazów.
  14. Rozwijanie zainteresowań czytaniem, czytanie ze zrozumieniem.

W CYFERKOWIE:

  1. Wyznaczanie kierunków w przestrzeni z punktu widzenia dziecka (góra-dół, przód-tył, za, nad, obok, w, pod, pomiędzy, do).
  2. „Ciepło-zimno” – wyznaczanie kierunków w przestrzeni z punktu widzenia drugiego dziecka.
  3. Kodowanie na dywanie.
  4. Utrwalanie zapisu graficznego cyfr.
  5. Orientacja na kartce papieru, labirynty, kreślenie wzorów i kształtów.
  6. Rozwijanie myślenia twórczego.
  7. Zabawy w przekładanie patyczkami.
  8. Rozwiązywanie zadań z tekstem.

Realizacja koncepcji planu daltońskiego:

  • zaznaczanie obecności na tablicy - zaznaczanie dyżurów i kalendarza pogody 
  • wizualizacja planu dnia - zaznaczanie wskazówką realizowanej aktywności 
  • zadania do wykonania dopasowywane do tematyki tygodniowej 
  • wizualizacja kolorów dnia – zaznaczenie aktualnego dnia tygodnia 
  • wyznaczenie codziennie nowych par do pracy w parach - porządkowanie zabawek zgodnie z wizualizacją kącików zabaw
  • wykorzystywanie zegara daltońskiego do zabaw  

Praca indywidualna

  • prowadzenie obserwacji dzieci w ciągu całego dnia pobytu  w przedszkolu
  • rozmowa z dzieckiem w różnych sytuacjach
  • zabawy integracyjne sprzyjające procesowi asymilacji dziecka   w grupie rówieśników
  • zabawy sprzyjające unikaniu konfliktów, rozmowy indywidualne.
  • zabawy paluszkowe sprzyjające odczuwaniu odprężenia, ciepła, bliskości partnera
  • prowadzenie grupowych i indywidualnych ćwiczeń ortofonicznych i zabaw logopedycznych 
  • zabawy rytmiczne wg założeń Batii Strauss
  • sprawdzanie wymowy dziecka
  • ćwiczenie czynności samoobsługowych
  • rozmowy indywidualne z dziećmi w różnych sytuacjach
  • gra w domino
  • dobieranie parami jednakowych obrazków
  • domino obrazkowe, puzzle
  • Praca z dziećmi   graficznie słabo rozbudzonymi -   rozwijanie percepcji wzrokowej  i wzrokowo-ruchowej poprzez ćwiczenia grafomotoryczne   w celu zwiększenia płynności, ruchliwości palców i nadgarstka


Praca z dzieckiem zdolnym:

  •  doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, orientacja w kierunkach (prawo - lewo)
  • zadania rozwijające logiczne myślenie, wyciąganie wniosków.


Współpraca z rodzicami i środowiskiem:

  • 11.03.2019 – przedstawienie Teatru VASKA „Dwie Dorotki”
  • 21.03.2019 – koncert TOS „Zaczarowany Świat”
  • Wymiana informacji o dziecku między nauczycielkami a rodzicami.
  • Wycieczka do biblioteki.
  • Gromadzenie materiałów rysunkowych, potrzebnych do zajęć i zabaw, 
  • Udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”

 

 

 

LUTY

„Hu, hu, ha zima nie jest zła!

  1. Zima-uroki i niebezpieczeństwa - rozmowa przy  ilustracji, „Zimowy walczyk”- nauka piosenki
  2. „Zimowy krajobraz”- komponowanie w sferze percepcyjnej, zestaw ćwiczeń gimnastycznych,
  3. „Co można rzec o śniegu”- słuchanie wiersza H. Szayerowej ,„Poleczka” utrwalenie układu tanecznego. 
  4. „Płatki śniegu”- zabawa matematyczna, Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
  5. „Zimowy malarz”- Praca w zespołach – malowanie różnymi technikami na temat   
  • Zimowe ptaki- Zabawa ruchowa z elem. podskoku 
  • Zestaw ćwiczeń porannych: dzieci powinny: ćw. duże grupy mięśniowe, doskonalić skłony w przód i w bok, czworakować, biegać bez potrąceń.
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych: dzieci powinny: przestrzegać zasady bezpieczeństwa obowiązujące w sali gimnastycznej, doskonalić chód i bieg w wyznaczonych kierunkach (przed siebie, w prawo, w lewo) z omijaniem przeszkód i szybką zmianą kierunku na umówiony sygnał dźwiękowy, orientować się w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.

Przedsiębiorczy przedszkolak

  1. Dlaczego ludzie oszczędzają pieniądze? – rozmowa  w oparciu o własne doświadczenia, „Poleczka” - nauka tańca
  2. Świnka – skarbonka- praca plastyczno-konstrukcyjna, zestaw ćwiczeń gimnastycznych
  3. Poznajemy historię pieniędzy- historyjka obrazkowa, „Znikające cyfry”- kodowanie na dywanie
  4. Bawimy się w sklep- zabawa tematyczna, zestaw ćwiczeń gimnastycznych
  5. Torba na zakupy- dziecięce origami, zestaw ćwiczeń gimnastycznych

  • „Kto potrafi?”; zabawa ruchowa  z elem. rzutu i  celowania 
  •  Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elem. równowagi – przekraczanie niskich i wysokich przeszkód, przejście po ławeczce z asekuracją, stanie na jednej nodze.
  • Zestaw ćwiczeń porannych z elem ćwiczeń pobudzających: pajacyk, wiatraczki, skaczące ptaki,   

Projektu edukacyjny „Spotkanie z Chopinem”

Cele szczegółowe projektu:

  1. Poszerzenie wiedzy dzieci na temat czasów i życia Fryderyka Chopina.
  2. Stwarzanie sytuacji umożliwiających rozwijanie talentów artystycznych.
  3. Tworzenie prac plastycznych inspirowanych utworami muzyki poważnej.
  4. Poznawanie wybranych przykładów muzyki symfonicznej.
  5. Rozpoznawanie instrumentów muzycznych po usłyszeniu ich dźwięku.
  6. Poznawanie wybranych elementów „alfabetu” muzycznego: klucz wiolinowy, nuty i pięciolinia.
  7. Tworzenie własnych instrumentów muzycznych.

Zadania realizowane w projekcie:

  1. Fryderyk Chopin jako pianista, kompozytor, Polak.
  2. W świecie instrumentów muzycznych.
  3. W świecie muzyki – kompozycja.

Tematyka zajęć z dziećmi:

  1. Warszawa i Polska w czasach Fryderyka Chopina.
  2. Frycek czyli dzieciństwo Fryderyka Chopina.
  3. Opowieść o zbójcach. (M. Kędziorzyna)
  4. Fryckowe lato. Opowieść (fragm.) [Koncert u hrabiny Skarbkowej].
  5. Instrumenty muzyczne.
    Orkiestra (skrzypce, wiolonczela), dyrygent i chór.
    • Peer Gynt Suita Nr 1 „Poranek” Edward Grieg.
    • Ave Verum Corpus Motet D - dur Wolfgang Amadeus Mozart.
    • Koncert na klawesyn i orkiestrę Nr 5 f – moll – Jan Sebastian Bach.
  6. Fortepian – instrument.
  7. Co w fortepianie tak gra?
  8. Nasze instrumenty.
  9. Pudełka z tektury i plastiku, 
  10. W świecie muzyki – kompozycja.
  11. Co to jest gama?
  12. Nuty i nutki – zapis na pięciolinii.

Ewaluacja projektu:

  • wypowiedzi dziecka w czasie zajęć planowanych i rozmów swobodnych. 
  • analiza wytworów dziecka (prac plastycznych, konstrukcyjnych).
  • Obserwacja poziomu kreatywności i twórczego działania dziecka.
  • Muzyką Chopina malowane- udział w konkursie

    „W literkowie”-  przygotowanie do nauki czytania i pisania
  1. Doskonalenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej oraz orientacji przestrzennej, 
  2. Zabawa dydaktyczna "Ile to słów?". 
  3. Policz wyrazy w zdaniu 
  4. Poznanie zapisu własnego imienia w trakcie zabawy "Moje imię". 
  5. Rozpoznawanie imion kolegów- graficzny zapis
  6. Czytanie globalne
  7. Wprowadzenie litery L,l oraz N.n
  8. Wypowiedzi dzieci na temat napisów jakie znają. 
  9. "Zaproszenie do krainy liter" – oglądanie liter z alfabetu demonstracyjnego, próby układania imion, porównywanie liter. 
  10. "Portret ulubionej litery"- rysowanie i ozdabianie liter. 
  11. "Zaczarowane kreski" – dorysowywanie dodatkowych elementów ozdobnych do szlaczków
  12. wyrabianie wrażliwości i pamięci słuchowej, rozwijanie sprawności manualnej  i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  13. Ćwiczenie słuchu fonematycznego
  14. dzielenie wyrazów na sylaby
  15. różnicowanie słów podobnie brzmiących
  16. analiza i synteza wyrazów
  17. rozwijanie zainteresowań czytaniem, czytanie ze zrozumieniem

W CYFERKOWIE

  • Wyznaczanie kierunków w przestrzeni z pkt widzenia dziecka ( góra dół, z przodu z tyłu, obok, za, nad, na , w , pod, między, pomiędzy, do) Zabawy w przekładanie patyczkami,
  • Rozwiazywanie zadań z tekstem
  • Kodowanie na dywanie- układanie sudoku
  • Odkodowanie informacji na tablicy interaktywnej,
  • Poznanie wartości pieniądza, operowanie monetami:1 zł, 2zł,5zł,   
  • doskonalenie dodawania i odejmowania. Utrwalenie zapisu graficznego cyfr 1-10
  • Orientowanie się na kartce papieru, labirynty, kreślenie wzorów. Zabawa matematyczna- Podaj rękę  Zabawa
  • matematyczna- Chodzenie pod dyktando poruszanie się w przestrzeni, zabawa 
  • Szukamy zabawki wyznaczanie kierunków w przestrzeni z pkt widzenia drugiego dziecka


Koncepcja planu daltońskiego

  • zaznaczanie obecności na tablicy - zaznaczanie dyżurów i kalendarza pogody 
  • wizualizacja planu dnia - zaznaczanie wskazówką realizowanej aktywności 
  • zadania do wykonania dopasowywane do tematyki tygodniowej 
  • wizualizacja kolorów dnia – zaznaczenie aktualnego dnia tygodnia 
  • wyznaczenie codziennie nowych par do pracy w parach - porządkowanie zabawek zgodnie z wizualizacją kącików zabaw,
  • wykorzystywanie zegara daltońskiego do zabaw  

                                    Realizacja Programu Przyjaciele Zippiego

Metoda dobrego startu

  • „Dziesięć bałwanków” opracowanie piosenki
  • „Zima” – opracowanie piosenki

Realizacja kolejnej sesji Programu „Klucz do uczenia się - moduły matematyczne – Konstrukcje”  + aktualny zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Współpraca z rodzicami i środowiskiem:

  • Wymiana informacji o dziecku między nauczycielkami a rodzicami
  • Spacer do parku w celu obserwacji przyrody- zasady bezpieczeństwa 
  • Wycieczka do biblioteki
  • Wycieczka na pocztę  
  • Udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom"
  • Dnia 18 lutego 2019r. o godz. 10:15  Teatr VASKA zaprasza dzieci na "Trzy życzenia złotej rybki"
  • Dnia 21 lutego 2019r. o  godz. 9:00 koncert TOS - "Lista przebojów muzyki poważnej".  
  • Dnia  20.02.2019 / godz.16.30- 17:30  Konsultacje pedagogiczne